Avatar billede connien Nybegynder
18. januar 2005 - 02:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvor meget må skiftes før ny aktivering

Jeg har en orinal winxp på min pc.  (OEM version,
Hvad og hvor mange dele må udskiftes før en ny aktivering påkræves ?
Får man oplyst fra winxp når man påny skal aktivere xp ?
Det er fordi jeg har for knap en måned siden skiftet mi brænder ud med en DVD brænder og nu er min pc gået i sort. D.V:S: den genstarter konstant og lige efter logon bliver min skærm sort og mit tastetur dur ikke.
Har prøvet at starte med en bootdisk, men kan ikke få kontakt med mit keyboard.
Kan det skyldes winxp skulle have været aktiveret igen efter udskiftning af cd-brænder til DVD -brænder ?
Hvis det er hvordan kommer jeg så i min maskine ? når mit tastatur ikke virker,
Avatar billede halifax Nybegynder
18. januar 2005 - 03:21 #1
Det er ikke udskiftning af cd-brænder til DVD-brænder som giver dig problemer. Læs evt. denne fra Microsoft "Ofte stillede spørgsmål om produktaktivering"
http://www.microsoft.com/danmark/license/piracy/activation/piracy_productactivation_faqproductactivation.asp

Problemet ligger et andet sted. Og det er ikke nødvendigvis DVD-brænderen, såfremt den hidtil har virket.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2005 - 16:53 #2
hvilket tastatur har du?  (trådløst Logitech iTouch?)
Avatar billede donlon Novice
18. januar 2005 - 17:16 #3
Alle hardwaredele gælder for 1 point, på nær netkortet der tæller 3 point.
Når du når 10 point skal du reaktivere, men dette er intet problem bare du ikke har skiftet bundkort.
Dit problem skyltes ikke at du skal reaktivere, det sker stille og roligt med en box der popper op og beder dig reaktivere din Windows og giver dig et tlf nummer til MS.

Prøv at fjerne din DVD brænder og se om din PC starter op.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2005 - 18:30 #4
og cpu, bundkort gælder 4 hver
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2005 - 18:31 #5
sorry, forkert oplysning. Normalt er det sådan at hvis man skifter cpu+bundkort kræver det en re-aktivering (altså 10 point eller derover)
Avatar billede connien Nybegynder
19. januar 2005 - 02:14 #6
Jeg har et Logitech Internet navigator keyboard, USB port.  måske det er i stykker, eftersom mit dvd drev har virket fint i ca 3 uger. Men pludselig i går gik pc i sort og fortæller der er ændring i hardware eller software og den genstarter så for at bede om at starte på - flere valgmugligheder, men da jeg ikke kan bruge mit tastetur, bliver det windows starter som den automatisk står på i (tror det er 30-35 sekunder og det bliver den så ved med i flere timer.
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2005 - 18:01 #7
prøv at fjerne dit tastatur i enhedshåndteringen og afinstaller derefter hele softwaren dertil. Geninstaller det så igen og se om det virker.
Avatar billede connien Nybegynder
20. januar 2005 - 01:50 #8
Kan jeg ikke da jeg slet ikke kan komme ind i min pc. Ej heller starte med en fejlsikkert tilstand eller noget som helst andet.
Den viser bare en sort skærm med en blinkende hvid makør i lang tid, for derefter igen at genstarte.
Maskinen er sat til FAT 32, så jeg har nu prøvet at genstarte fra en gl. win 98 boot cd og køre en scandisk - faktisk det eneste jeg kan.
Tror I jeg vil kunne sætte en anden harddisk til som master og install. win xp på den, og så gennem den komme i den gamle harddisk, (Havde nemlig lige afsluttet en stor skoleopgave jeg skal have fat i, helst inden for længe. Plejer at tage sikkerhedskopi, men nåede det ikke denne gang selvfølgelig.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2005 - 07:39 #9
prøv stadig så fysisk at fjerne tastaturet og sæt et gammel "normalt" i (altså uden usb)
Avatar billede connien Nybegynder
20. januar 2005 - 23:27 #10
kotak, men jeg kan jo slet ikke få forbindelse med c drevet pg derfpr ikke fjerne nogle programmer8softwre.
Avatar billede connien Nybegynder
08. februar 2005 - 01:37 #11
Jeg har nu fundet ud af det sikkert er et gammelt dosprogram ( ordbøger ) der driller opstarten. Det var det sidste jeg install. lige inden den gik ned. Så jeg vil formatere harddisken og starte helt forfra, der er nemlig ingen fejl ellers. Så det må være boot op det er galt med. Er kommet ind i harddisken gennem en anden pc hvor den omtalte harddisk blev sat til slave.
Så der er nok ikke andet end en gang ny installering der hjælper.