Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 01:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra billede til 3D

Hejsa,

Jeg arbejder med en shop-løsning, hvor vi gerne vil have 3D billeder af produkterne som brugeren kan rotere.

Jeg tror at det mest optimale ville være at bruge 3D Studio Max og Swift 3D - output i Flash.

Hvordan kommer man fra at have et produkt i hånden til at få det ind i 3D Studio Max?

Man kan vel tegne det, men det vil nok kræve for meget tid=omkostninger? Findes der en slags scanner til en fornuftig penge? Andre ideer?

Hvad koster 3D Studio Max sådan ca. ?

VH

Anders Thingholm
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:16 #1
eller vær 1337 og kig på http://www.w3.org/TR/1998/NOTE-VML-19980513
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:18 #2
ups, forkert link.

Det er VRML du bør kigge på, det er udviklet til fremvisning af 3D på hjemmesider.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 01:19 #3
aaahh, har du et link?
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:23 #4
ikke lige, da det er mange år siden jeg har kigget på det sidste, kom bare lige til at tænke på det.

3D Studio MAX koster 40.000 kr. (dog kan du få en studielicens til 1500 kr.)
Og helt ærligt, vil jeg sige at det er lidt overkil med 3D produkter, da det vil give et enormt press på både server og brugen, mens de shopper.

Hvis du har et billede fra 3 sider, kan du godt lave det til 3D , men 6 sider er at foretrækker.

Begge dele er meget svært.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 01:25 #5
Så 3D Studio Max kan eksportere til VRML ?
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:27 #6
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 01:29 #7
Hvad så med processen fra produkt til 3D tegning? Hvordan gøres dette mest optimelt=
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:30 #8
Der kræves godnok et browser-plugin, men det er ikke værrer end Java og Flash pluginet :)  http://cic.nist.gov/vrml/vbdetect.html
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 01:33 #9
Ville nok være at fotografer produktet fra 6 vinkler, og herefter komble dem sammen i et 3D program.

Afhæning af produktet, kan det godt tage et par timer pr. produkt at koble disse mange små punkter sammen. Men vent og se, der kommer måske nogle andre forslag i morgen :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. januar 2005 - 04:11 #10
synes at du nok sakl være opmærksom på at 3d i flash ikk er 3d men simuleret i Væktor grafik. hvilket betyder at dine ting bliver tunge da det er brugerne computer der bestemme resultatet.. (altså hvor flydene)

Du bør nok heller se på Shockwawe da dette kan generer i openGL og er der for rigtig 3d og ikke betyder så meget da det ikke er så tung og det kan derfor godt løbe på en 366 MHz computer...

dog koster director 60,000 ,- kr hvilket er ret pebret..
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 08:34 #11
Ja, Shockwave kunne være en mulighed, men det ser ud til "kun" at koste 15.000 kr.
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. januar 2005 - 12:07 #12
okay st er det faldet siden jeg tjækkede priserne sidst.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
18. januar 2005 - 17:41 #13
Smider I nogle svar?
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. januar 2005 - 19:49 #14
yep
Avatar billede morteeart Nybegynder
19. januar 2005 - 09:12 #15
nej tak, samler ikke på points.
Avatar billede mborchert Nybegynder
24. januar 2005 - 13:32 #16
Jeg ved at Cycore laver et program der gør at man kan se 3d-objekter på nettet, jeg ved ikke så meget mere om det men prøv at tjekke det ud.
http://www.cult3d.com/
Avatar billede vester71 Nybegynder
26. marts 2006 - 19:14 #17
Hvor kan man købe en studie version af 3d studie Max ?