Avatar billede societys-finest Nybegynder
17. januar 2005 - 23:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Max. opløsning på bærbar

Hejsa,

Jeg sidder foran en bærbar pc, som max kan køre med 1024x768. Nu er jeg anlagt sådan, at jeg elsker høje opløsninger, så jeg kunne godt tænke mig at vide, om ikke der er en eller anden måde jeg kan få en højere opløsning på.

På forhånd tak!
Avatar billede dmcn Praktikant
18. januar 2005 - 00:05 #1
Fladkærme er bygget til en specifik opløsning, og kan kun i sjældne tilfælde sættes til andre opløsninger. Sættes opløsningen for eksempel højere end den specificerede, vil billedet blive for stort til skærmen, og du skal scrolle rundt. Der findes desværre ikke nogen umiddelbar løsning på dit problem.
Avatar billede societys-finest Nybegynder
18. januar 2005 - 00:08 #2
Man kan heller ikke købe et eksternt grafikkort og håbe på højere opløsning på den måde? Det kan man jo nemlig med de stationære.
Avatar billede dmcn Praktikant
18. januar 2005 - 00:09 #3
Du kan sætte en ekstern skærm på din bærbare, hvis den har ekstra VGA-udgang (det har langt de fleste bærbare). På den ekstra skærm kan du ofte opnå højere opløsning, men den bærbares skærm kan du ikke gøre noget ved.
Avatar billede societys-finest Nybegynder
18. januar 2005 - 00:10 #4
Ja, det er jeg klar over. Tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2005 - 00:11 #5
nej for det er ikke grafikkortet men selve skærmen som sætter begrænsningen (ellers skal du bruge en ekstern skærm, så kan det være det er muligt, men det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed), og n0rmality har 100% ret i det han skriver.
Avatar billede gerdas Nybegynder
23. januar 2005 - 17:11 #6
Jeg mener ikke, at man kan opnå en højere opløsning på en ekstern skærm. Jeg bruger selv en ekstern skærm til min labtop - begge kan tage en opløsning på 1024x768.
Jeg har haft min labtop koblet på en skærm med en højere opløsning på 1280 x 1024. Jeg måtte finde mig i en dialogboks på skærmen, hvor der stod, at man opnåede bedste kvalitet med en opløsning på 1280x1024. Det vil sige, at den kunne altså ikke give et bedre billede end den kapacitet, som labtoppen her. Dialogboksen kunne jeg ikke lukke - så jeg fandt en anden skærm med en opløsning, der svarer til min labtop.
Avatar billede dmcn Praktikant
23. januar 2005 - 17:38 #7
Jeg har selv haft en CRT sluttet til min laptop, der normalt kører med 1400 * 1050, og CRT-skærmen kørte gladeligt i 1600 * 1200. Det er formentlig afhængig af laptop-mærke og skærmtype. :)