Avatar billede car120874 Nybegynder
17. januar 2005 - 22:35 Der er 15 kommentarer

IKKE Gem side

Hvordan koder man en HTML side/r, så andre ikke kan gå op i filer og klik på gem som.
Jeg er træt af, at folk henter min side ned på denne måde,
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 22:41 #1
det kan du ikke. folk vil på en eller anden måde altid kunne få fat i din side, så kan du blokere højreklik og en masse andet fis. det eneste du opnår er at du genere brugere med en den rette hensigt på dit site.
Avatar billede roenving Novice
17. januar 2005 - 23:14 #2
Tjah, personligt har jeg et link liggende, som det tager næsten et sekund at åbne, hvorefter jeg har fuld adgang til koden ...

-- har dog aldrig brugt den til andet end at se kode, som bliver genereret dynamisk, men det kan altså sagtens lade sig gøre !-)
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 00:09 #3
Jeg har set det flere steder, hvor gem som... er skjult (ikke tilgængelig) og hvor redigere ikonet ikke er tilgængeligt.
Det skal bruges til en præsentation over nettet.
Man skal ikke kunne gemme.
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 00:09 #4
Jeg har set det flere steder, hvor gem som... er skjult (ikke tilgængelig) og hvor redigere ikonet ikke er tilgængeligt.
Det skal bruges til en præsentation over nettet.
Man skal ikke kunne gemme.
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 00:09 #5
Ups
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 00:29 #6
<ole>

Du kan *altid* gemme en side, der kan vises i en browser ... that's it 'n' that's that.

Hvor har du set, at 'Gem som' er skjult/ikke tilgængelig? Man kan ikke tilgå Explorer's menuer fra siden, så det vil jeg (og sikkert mange andre) enddog (<u><b>)meget(</b></u>) gerne se  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 02:09 #7
/me har set det én gang, på det SSL + ASP.NET ting på MSDN, men det er vist ret koger :P
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 02:09 #8
(og det var kun i IE)
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. januar 2005 - 08:53 #9
jeg vil godt væde med selvom gem som ikke er tilgængelig eller vis kilde ikke er tilgængelig så kan man stadig hive siden ned i løbet af meget få sekunder ;)
Avatar billede morteeart Nybegynder
18. januar 2005 - 09:26 #10
Man kan jo altid åbne en url fra et textbehandlingsprogram :P
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 10:37 #11
Hvad gør jeg.
Præsentationen er til nogle "mennesker" som knap nok kan finde start knappen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. januar 2005 - 10:39 #12
så er der vel heller ingen grund til at gøre så meget ud af at skjule det ?
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 11:40 #13
af sikkerhedsmæssige grunde (bare for at være sikker).
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. januar 2005 - 11:50 #14
jamn som sagt et par gange før.
Dem som vil stjæle siden gør det. og så er det ligemeget hvad du gør.
Ved at blokere for ting som højreklik og lign. genere du dine reelle brugere kraftigt. og evt skræmmer nogle væk.

Så hvis jeg var dig ville jeg holde mig fra at blokere for diverse ting.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 16:40 #15
Har man et rimeligt kendskab til web-teknologier, kan man aldrig finde på at forsøge at gøre noget i den retning for at skjule sine koder. Er man i stand til at kunne skrive det helt syge JavaScript-objekt, som 'alle de andre' gerne ville have skrevet, kan man også finde ud af at gøre det vanskeligt at få noget begavet ud af koden. Så vanskeligt, at det vil tage en dygtig scripter længere tid at decifrere koden, end at skrive den fra bunden. Her taler vi om i forvejen komplekse JS-koder på 3-400(+) linier.
Er der ikke tale om den slags koder, vil man kun opnå at komme til at fremstå som uvidende newbee - hvis man forsøger at obfuskere koden (NB: det var *ikke* en personlig ment kommentar).

Når der kommer spm. af denne karakter, er vi en del, der plejer at henvise til denne side, der fortæller det meste af, hvad der er værd at vide om emnet:
  http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

Dernæst plejer vi at citere den tidligere E-bruger, Jumper (og det er stadig ikke personligt ment):
  "Har man behov for at spørge, har man ikke noget at gemme"