Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
17. januar 2005 - 19:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nyinstalleret Win-XP påstår netkablet ikke er tilsluttet

På 2 forskellige computere har jeg det problem, at netværksforbindelsen meddeler at netværkskablet ikke er tilsluttet. Problemet opstår førs efter jeg opdaterer til servicepack 2. På samme maskine har jeg en fysisk disk med Windows 98, den giver ingen problemer. Jeg har prøvet at udskifte netkortet uden virkning.
Det kører perfekt fra min sædvanlige hjemme PC. Men ligegyldig hvilken yderligere PC jeg sætter til virker det ikke.

Jeg bruger en Ethernet Broadband Router DL604.
Kan et netværkskabel være for langt? Ca. 10 m.
Jeg har prøvet at sætte et 25 m. kabel på min sædvanlige PC Det er den lige glad med, det virker stadig, så det kan vel næppe være kablet.
Firewallen gør opmærksom på, at virusprogrammet muligvis er forældet, kan det være det der giver problemet?
Jeg benytter TDC-s servicepakke med Norman Viruskontrol. Efter installation kræver den en opdatering over nettet, som jeg ikke kan komme på før ovenstående problem.
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2005 - 00:34 #1
Sp2 har nye sikkerheds funktioner.

Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.

klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend    Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau
(hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok

H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Hvis det stadig ikke virker, hent de her to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)

Du kan bruge et kabel op til 100M. - så ingen problem i det.
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
23. januar 2005 - 14:29 #2
Jeg takker for et fyldigt svar.
Far en god ven er jeg i mellemtiden blevet anbefalet Ispfix, som løste problemet med en Norman virus fil, som jeg fjernede.
Jeg godtager svaret.