Avatar billede gotsaed Praktikant
17. januar 2005 - 19:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

angreb af lsass.exe

Jeg har desværre fået et angreb af virus,jeg har ellers lige renset den! jeg vedlægger en logfil af highjackthis hvis nogen lige gider kigge på den.
Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\FinePixViewer\QuickDCF.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
E:\Virus medicin\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Programmer\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. januar 2005 - 19:21 #1
Såvidt jeg husker er lsass.exe ikke en virus. Det er en alm fil i Windows. Den berygtede virus hedder Slsass.exe
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 19:26 #2
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for denne linie - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Download og gem denne scanner på skrivebordet.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå systemgendannelse fra.. genstart i fejlsikret tilstand

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og smid en ny log fil herind
Avatar billede gotsaed Praktikant
17. januar 2005 - 21:11 #3
Tak for hurtigt svar kalp. Mwav.exe var ren efter scanning
Her kommer en logfil
hvis du gir et svar så har jeg lidt point til dig
ogfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\FinePixViewer\QuickDCF.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
E:\Virus medicin\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Programmer\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. januar 2005 - 21:15 #4
Det han retter har intet med Sasser at gøre... Og du giver ham point?
Avatar billede gotsaed Praktikant
17. januar 2005 - 21:20 #5
Jeg ville bare ha´løst mit virus problem, ikke rettet stavefejl
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. januar 2005 - 21:23 #6
Hvorfor tror du du har virus? Som skrevet er Lsass ikke en virus, men en normal process i Windows...
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 21:33 #7
Tillykke:) din log er nu ren! Du kan lige gøre følgende

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Herefter kig lidt på http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Det er en samling små freeware programmer som kan hjælpe dig godt imod spyware og andet snavs!

Ellers vil jeg anbefale du opdatere til SP2 hvis ikke det volder problemer

Men ud over dette så er der ikke mere snavs på din computer:)
Avatar billede gotsaed Praktikant
17. januar 2005 - 21:36 #8
Computeren ville ikke vise bruger profil,gendannelse og enhedhåntering var væk.
Avast kom med en advarsel om Slsass.exploit eller sådan noget i blink og gule farver og det er ordnet nu.
Avatar billede gotsaed Praktikant
17. januar 2005 - 21:38 #9
Tak og undskyld stavefejl :-)
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 21:39 #10
Ingen årsag:) skader ikke og undskyld forsinkelsen var taget til træning:)