Avatar billede assassin Juniormester
17. januar 2005 - 08:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samling af ny PC

Jeg er igang med at samle en ny pc.

Kabinettet er: Raidmax Samurai 908, 40-991890(Titanium)

Bundkortet er: Asus P5P800.

Mit problem er at jeg har nogle ledninger fra kabinettets frontpanel med 2 USB porte, samt stik til mikrofon og headset.

ledninger er navngivet som følger:
spk R, spk L, mic data, mic gnd.
gnd, usb2-, vcc, gnd, usb2+.
gnd, usb1-, vcc, usb1+.

Er der nogen, som kan give mig et fingerpeg, om hvor jeg skal placere disse på bundkortet??
Avatar billede jop... Nybegynder
17. januar 2005 - 08:18 #1
rtfm    :-)

Der er altid oversigt i bundkortets manual. Det er næsten det nemmeste..

//René
Avatar billede assassin Juniormester
17. januar 2005 - 08:55 #2
Jeg har manualen, men jeg kan ikke se hvor jeg skal sætte dem.
Avatar billede verden Nybegynder
17. januar 2005 - 09:30 #3
På Asus site fandt jeg manualen og kiggede lidt på den. Det er ikke så svært at finde ud af.
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/socket775/P5P800/e1906_p5p800.pdf

På side 2-29 kan du se hvor frontpanel USB skal tilsluttes
gnd til gnd
usb1+ til usb p5+
usb1- til usb p5-
vcc til usb +5v

og tilsvarende med usb2 til p6

Tilslutningerne til mic og headset er beskrevet på side 2-32

Håber du blev klogere ;-)
Avatar billede assassin Juniormester
17. januar 2005 - 10:00 #4
> Verden

Det gjorde jeg bestemt.

Tak for hjælpen.

Hvis du lige smider et svar......
Avatar billede verden Nybegynder
17. januar 2005 - 10:46 #5
Selv tak :-)

God fornøjelse med lednings-pilleriet ;-)
Avatar billede assassin Juniormester
17. januar 2005 - 11:00 #6
Tak for det.
Avatar billede assassin Juniormester
18. januar 2005 - 08:30 #7
> Verden, jeg håber du vil hjælpe mig lidt mere :-)

På bundkortet sidder der et stik, som er benævnt NC i forbindelse med USB og jeg har en ekstra GND fra frontpanelet på kabinettet og dem har jeg sat sammen, er det rigtigt, eller skal den ekstra GND ikke bruges ?

Jeg har også lidt problemer med hvordan
Line out L, Bline out L, Line out R, Bline Our_R, Micpwr, +5VA, Mic2, Agnd på bundkortet skal forbindes med spk R, spk L, mic data, mic gnd fra frontpanelet.
Avatar billede verden Nybegynder
18. januar 2005 - 10:37 #8
NC er No Connect. Det skal ikke bruges til noget.
Der er to GND-stik fra frontpanelet fordi der er to USB-stik :-)De skal bruges i hver sin "række" på bundkortet. USB1-GND fra frontp. til USB5(nederste række på bundkort) Tilsvarende med USB2-GND fra frontp. til USB6(øverste række)

Nu til lyden :-)
For at kunne bruge frontpanelet til lyd skal jumperen fjernes fra pins på bundkortet. Du vil så ikke få lyd ud af stikket på bagsiden af PC. Med mindre at der også er ledninger fra front som hedder noget med "return".
Fra Frontp.
Spk R -> Line out R på bundkort
Spk L -> Line out L  -"-
GND  -> AGND        -"-
Mic Data -> MICPWR  -"-
Mic GND  -> Mic2    -"-

Hvis der er "return" ledn. fra frontp. skal disse sættes på Bline outL + R

Håber at dette kunne hjælpe lidt.

Ha' en go' dag :-)
Avatar billede assassin Juniormester
18. januar 2005 - 11:51 #9
Jeg har følgende stik til USB:
gnd, usb2-, vcc, gnd, usb2+.
gnd, usb1-, vcc, usb1+
, så jeg har en gnd 'for meget'
Avatar billede verden Nybegynder
19. januar 2005 - 07:26 #10
Tjaa, det ser ud til at du har en "grund" for meget. Hmmmm Sælg den ;-) eller lad den være. Der skal kun bruges en til hver USB så jeg kan desværre ikke sige dig hvad den sidste er til. Undlad at tilslutte den ene GND og se om det ikke skulle spille alligevel.

Ret fanzy kabinet du har fundet der. Lidt Darth Vader agtigt
Avatar billede assassin Juniormester
19. januar 2005 - 09:48 #11
Ja, det er desværre ikke til mig selv :-((

1000 tak for hjælpen, det har sparet mig for meget tid.