Avatar billede coolzone Nybegynder
17. januar 2005 - 01:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Flashed forkert BIOS

Hvad er der er muligheder når man er kommet til at flashe bios med en forkert version (til et andet board). Skærnen forbliver bare sort efter boot,
Avatar billede halifax Nybegynder
17. januar 2005 - 01:34 #1
Er dit board, eller BIOS, så moderne eller avanceret, at der under flashprocessen blev tilbudt mulighed for at gemme den gamle bios på diskette som en slags roll back?
Hvis ja, kan du prøve at flashe med den.
Hvis nej har du et dødt og ødelagt board, desværre.

Ellers skal CMOS chippen på bundkortet udskiftes. Det er vist sø bøvlet og kostbart, at det er bedst at lade det gå på lossepladsen og købe et nyt board. Surt show.
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 02:44 #2
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 02:46 #3
Jeg har godt nok kun tested med CDdrev, dvd'ere og brændere.. men fordi det ER muligt at redde dem igen her kan det være du også er heldig..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2005 - 07:05 #4
Hvis din BIOS kreds (CMOS) kan udtages af boardet kan en hver med adgang til et flash udstyr (bruges meget i elektronik produktion) hjælpe dig med at flashe den på my. De fleste producenter kan også tilbyde dig en ny BIOS, men det koster kassen.

Er BIOS kredsen loddet i boardet og har boardet ikke mulighed for at returnere til tidligere konfigurationer, så kan du ikke gøre andet end at ærge dig og købe et nyt motherboard.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. januar 2005 - 15:54 #5
er det et nyere ASUS kort ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 00:31 #6
Hva'så ? ? ?
Avatar billede halifax Nybegynder
31. januar 2005 - 04:29 #7
dragonknight - Undskyld mig, men nu tager jeg til genmæle over for dig. Hvad ligner det at smide et svar af den dårlige lødighed og kvalitet, som du gør? Ved at stille spørgsmål som, Hvad så?

Nok er der udsat 150 point fra en bruger med et meget seriøst problem. Det kræver en ordentlig behandling - alt andet er useriøst.
Avatar billede coolzone Nybegynder
31. januar 2005 - 11:19 #8
halifax og james_t_dk, hvis I liger smider et svar kan I dele point.

Tak for oplysningerne.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. januar 2005 - 17:23 #9
Ja tak - svar er lige her.  :)

Du må gerne skrive tilbage om kortet skrottes, eller du får en anden BIOS kreds sat i?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 17:28 #10
Det var en ren provokation over for spørgeren, for at få ham ud af busken, og det lykkedes over alt forventning. Det er jo 14 dage siden sidste indlæg, og ingen kommentar fra spørgeren.

Det var på ingen måde for at træde dig over tæerne, så det undskylder jeg mange gange.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 17:35 #11
Inden du spinder helt ud af kontrol, så vil du se, at jeg stiller et kvalificeret spørgsmål umiddelbart før, som efter 14 dage ikke er besvaret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 17:42 #12
Der er visse bundkort fra ASUS, som har CrashFree BIOS, og bevæbnet med en diskette med den nye og rigtige BIOS, kan den opdatere denne.

Alternativt, kan man med samme diskette, trykke ALT + F2 under POST, og derved få¨den til at æde den nye og rigtige BIOS.

Derfor syntes jeg det er meget relevant og seriøst, at spørge til hvilket bundkort der er tale om.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. januar 2005 - 17:59 #13
Enig i sidste linie, dragonknight. Dit svar er en noget over_voldsom provokation. Fremgangsmåden ses ofte anvendt af pointhajer. Din adfærd plejer normalt af være fair og seriøs.  :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 18:01 #14
Jeg mener stadig, at det ikke var for at træde dig over tæerne, og undskylder meget hvis det føles således.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. februar 2005 - 01:12 #15
dragonknight - accepteret. Tror bestemt ikke du vil træde over tæerne. Du plejer at yde et godt job herinde.  :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. februar 2005 - 19:06 #16
Det er jeg glad for at høre  ;-)