Avatar billede folle Nybegynder
16. januar 2005 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB-mus fryser

Jeg kører Mandrake 10 på min laptop med USB-mus. Musen har fungeret fint det sidste halve år og jeg har ikke pillet ved styresystemet i lang tid, men pludseligt er min usb-mus begyndt at fryse en gang i mellem. Efter et par sekunder virker den igen, men det er ret irriterende. Når det sker kommer der flg. meddelelse i /var/logs/messages:

Jan 16 13:48:43 mudbath kernel: drivers/usb/input/hid-core.c: input irq status -84 received
Jan 16 13:48:43 mudbath last message repeated 4 times
Jan 16 13:48:43 mudbath kernel: usb 1-1: USB disconnect, address 20
Jan 16 13:48:45 mudbath kernel: usb 1-1: new low speed USB device using address 21
Jan 16 13:48:46 mudbath kernel: input: USB HID v1.00 Mouse [Cypress Sem Cypress USB Mouse] on usb-0000:00:1d.0-1

Hvad kan årsagen være til dette problem???
Avatar billede gozar Nybegynder
16. januar 2005 - 16:10 #1
Det er kun et gæt.
Ledningen i musen er måske ved at knække

Har du oplevet samme problem med andet usb udstyr?
Avatar billede langbein Nybegynder
16. januar 2005 - 16:38 #2
Jo mon ikke det er en hardwarefail. Det ser ut som om den mister forbindelsen nå og da. Hva med å forsøke med en ny mus ?

Mister forbindelsen (tror jeg):
Jan 16 13:48:43 mudbath kernel: usb 1-1: USB disconnect, address 20
Oppretter den på ny:
Jan 16 13:48:45 mudbath kernel: usb 1-1: new low speed USB device using address 21

Forresten .. det kan vel i teorien også være en adressekonfilkt i forhold til annet usb utstyr. Den skifter jo adresse, sert det ut som fra adr 20 til 21.
Avatar billede folle Nybegynder
16. januar 2005 - 17:21 #3
Jeg bruger ikke andet usb-udstyr så jeg tror ikke det er en adressekonflikt.

Prøver at låne en anden mus i morgen, så må vi se om den virker.
Avatar billede folle Nybegynder
25. januar 2005 - 22:45 #4
Det var en hardware fejl. Tak for hjælpen.