Avatar billede amx Nybegynder
15. januar 2005 - 23:37 Der er 5 kommentarer

Billig hardware i et EU land?

Jeg skal have ny pc. og kom til at tænke på om det måske kunne betale sig at købe sit hardware i et andet eu land til en billigere penge.  Er der noget der har erfaring med dette? er der et EU land der er billigerer end danmark?
Avatar billede cssfreak Nybegynder
15. januar 2005 - 23:55 #1
tyskland har lavere skat og moms ved jeg !!!

min fars firma købte 25 stk dvd r+ 4,7 gb til KUN 100 KR!!!!

det er da vildt!

de har kun 14% moms i tyskland hvorimod danmarks 25%

jeg har ingen erfaringer udover dvderne men jeg er næsten sikker på at det er billigere i tyskland !
Avatar billede amx Nybegynder
15. januar 2005 - 23:58 #2
jeg har selv haft lidt kig på tyskland, og det var faktisk derfor jeg tænkte, mon ikke der er et land der er billigerer.

Var der ikke også noget med tyske sider på dansk?
Avatar billede cssfreak Nybegynder
16. januar 2005 - 00:04 #3
jo måske er der andre steder der er billigere men jeg tror tyskland er top 3 !!!!

og så ligger tyskland jo lige nedenunder :D

det med hjemmesiderne hved jeg så ikke men mon ikke der er en tysk butik der sælger pcer med dansk software osv
Avatar billede ibka Novice
16. januar 2005 - 06:55 #4
Der er langt til tyskland hvis det går i stykker, så meget er der heller ikke sparet
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. januar 2005 - 13:55 #5
Jeg har ikke undersøgt det, men jeg ved at flere lande som ellers traditionelt er billigere på mange områder, ikke er billigere med computerudstyr. Vi må desværre nok erkende at der er hård konkurrence på det område herhjemme så priserne et trykket (bortset fra på det allernyeste). Den nemmeste måde at få nog godt til billige penge er at vente med køb til der er kommet 1-2 nye modeller på markedet, hvorefter det "gamle" de ikke har solgt er, sat 20-30% ned (som hovedregel). og så har du fordelen af dansk service.