Avatar billede poull Nybegynder
15. januar 2005 - 21:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afgifter på medier af ved import

Hvis man får tilsendt fx nogle dvd'er fra england, så blvier pakken vel ikke åbnet i tolden eller lign for derefter at eventuelle afgifter blvier lagt oven i? Blot fordi der ved et firma står i den der terms of agreement: "Customers should note that cross-border shipments are subject to opening and inspection by customs authorities."

Så ville blot lige høre fra andre der har købt i england :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2005 - 21:36 #1
Det kan du risikere ja.
Avatar billede poull Nybegynder
15. januar 2005 - 21:38 #2
Betyder det at du har været udsat for det? Kender nogen som har eller? Er det kun noget der gør sig gældende lige fra england eller gælder det fra fx tyskland også?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2005 - 21:41 #3
Det er gældende fra de lande hvor der normalt skal betales afgift for at få en vare ind i landet.
nej har ikke selv prøvet det.
Avatar billede poull Nybegynder
15. januar 2005 - 21:43 #4
Ved du om der gælder det samme for england som for tyskland?
Avatar billede poull Nybegynder
15. januar 2005 - 22:18 #5
Efter endnu en gang og have søgt info på nettet så fandt jeg dette: "Private
Afgiften pålægges kun den, der erhvervsmæssigt indfører de pågældende medier til Danmark5). Bestiller man således som privatperson medier i udlandet til levering pr. post, vil der ikke blive pålagt de pågældende medier afgift til Copy-Dan." (taget fra http://www.tax.dk/artikler/cd.htm).

Så er konklusionen vel at man ikke skal betale afgifter?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2005 - 22:53 #6
Jep. Du har ret.
Avatar billede poull Nybegynder
16. januar 2005 - 12:01 #7
Lukker