Avatar billede jacobmose Nybegynder
15. januar 2005 - 15:31 Der er 4 kommentarer

Tømrer, udregning af pris og martrialer.

Hej !

Findes der et program, hvor jeg kan lave en database med priser, og så hente dem frem andet sted i programmet så jeg hurtigt kan sætte et tilbud sammen til en kunde.
hvor så mængde og pris er lige til at print ud..
Det må godt være advanceret, men samtidig let og overskuelig..

Jeg har kikkede her inde men ved ikke hva jeg skal lede under.. er det databaser, regneark osv..

Håber i kan hjælpe
Avatar billede bredker Nybegynder
15. januar 2005 - 15:41 #1
det er ikke til at styre , dine indkøbspriser skifter jo ret tit , så der er større arbejde med at holde det opdateret end at lave det manuelt
ellers må du i gang med access , og selv lave en database
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2005 - 12:16 #2
Jeg ville nok se lidt på Excel, når det handler om tilbud. Her kan du også slå priser op m.v.
Avatar billede jacobmose Nybegynder
16. januar 2005 - 13:59 #3
´Jeg har laver det i excel nu, men savner lidt et mindre program der kun er til det..
Avatar billede twin2 Nybegynder
14. februar 2005 - 12:48 #4
Jeg vil anbefale at du ser på et økonomisystem. Her har du både vare og kundekartotek. Og du skal alligevel oprette disse data i økonomisystemet for at udstede en faktura, hvis kunden siger ja til tilbudet. Der er både billige og dyre løsninger. Hvis tilbudsmodul koster ekstra kan dit tilbud være: en ordrebekræftelse.
Mit råd: Opret ikke de samme data i 2 systemer.