Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 15:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computeren vil kun afspille meget lav lyd. Lydkort defekt?

Hej...

I går ville min bærebar pludselig kun afspille MEGET lav lyd. Det er hvad enten jeg bruger computerens egne højtalerer eller tilslutter mit anlægs højtalerer.
Såvidt jeg kan se har jeg skruet op for alle indstillingerne, og der er ikke noget der ser ud til at være slået fra.
Jeg har prøvet at finde ud af hvad mit lydkort hedder, men det kan jeg sgu ikke engang finde ud af! Hvor gør jeg det?

Hvordan skal jeg dog løse det problem???

På forhånd tak
                      MVH Jonas
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. januar 2005 - 16:04 #1
Generelt:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=2&lang=en
Der kan du let få oplyst diverse info om din HARDWARE/SOTFWARE i din kværn; tit med link direkte til leverandørens download side...

Altså med andre ord - check din lydkortdriver...
Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 17:30 #2
Det lader så til at mit grafikkort hedder:
Intel 82801DB(M) ICH4(-M) AC'97 Audio Controller [B-1]
Næste spørgsmål er så hvor man finder præcis den driver der skal bruges hertil?! Jeg har prøvet at være inde på Intel's hjemmeside, men er altså ikke lige i stand til at finde den rigtige driver.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. januar 2005 - 17:37 #3
du henter driverne hos producenten af din bærbar, hvis du er i tvivl om hvilke, så skriv navn og model på den herinde, så kan vi finde et link til alle driverne.
Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 18:01 #4
Navn: Fijitsu siemens
Model: Amilo Pro V2000
Avatar billede nopsen Ekspert
15. januar 2005 - 18:13 #5
Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 18:34 #6
Har nu prøvet at geninstallere driveren, men uden resultat! Er det ikke meget underligt, at computeren gerne vil afspille lyd, men kun meget lavt?! I har vel ikke andre gode bud på hvad der kan være sket? Kan jeg være kommet til at skrue ned for lyden et eller andet underligt sted? Jeg har været inde og se i lydegenskaber!
Avatar billede nopsen Ekspert
15. januar 2005 - 18:43 #7
under avancerede indstillinger i lydsettings er der et sted hvor du kan vælge hvilke "skydere" der skal være fremme, det er muligt at nogen af dem er skjult, marker dem alle med flueben så du kan se skyderne for samtlige indstillinger og skru så op for dem alle.
Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 19:01 #8
Det er også gjort, men intet resultat... nu er gode råd dyre!?
Avatar billede nopsen Ekspert
15. januar 2005 - 19:04 #9
jeg kan ikke lige finde på mere, men vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget og hvis andre ikke har fundet en løsning i mellemtiden.
Avatar billede jonaschristensen Nybegynder
15. januar 2005 - 19:09 #10
Tak for forsøget!!! Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, men ellers kan du lige ligge et "svar" så vil jeg gerne kaste pointene efter dig for indsatsen :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
16. januar 2005 - 02:14 #11
ok :)