Avatar billede Jørgen Lund Nybegynder
15. januar 2005 - 14:05 Der er 2 kommentarer

mapning af com port på microsoft terminalserver2000.

Jeg har brug for at få adgang til den lokale com port(klientens) fra en applikation på terminal serveren.

Hvordan sætter man  det  op ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. januar 2005 - 16:01 #1
Dem skal du ha med fra Terminal Klienten.
F.eks. hvis du bruger Windows Remote Desktop (mstsc.exe), så kan du under lokale resourcer vælge at tage printere, drev og seriel porte med i din terminal opkobling.
Sådan at når du sidder på terminalserveren, så har du din egen HD og Printer.

MEN, jeg har aldrig brugt seriel porten til noget over terminal, så du må ikke spørge mig, hvordan du konfigurer dit terminal-program til at bruge den.
Avatar billede Jørgen Lund Nybegynder
15. januar 2005 - 16:05 #2
Det vidste jeg allerede godt.

Ellers tak for hjælpen :-)