Avatar billede freeman Nybegynder
15. januar 2005 - 05:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installering / opdatering af pakker apt-get

Jeg har forsøgt det meste af natten, at få min nye Debian server til a installere diverse opdateringer. Med baggrud i http://dotdeb.org/, som jeg har lagt korrekt ind i den fil den omtalter, burde det jo være ligetil bare at skrive apt-get install apache (hvis jeg ville opdatere Apache)... desværre er det ikke ligetil, da server svare med;

Failed to fetch ftp://ftp.serverkompetenz.de/debian/pool/main/libd/libdbi-perl/libdb
i-perl_1.21-2_i386.deb  PASS failed, server said: Unable to set anonymous privileges
.  Login incorrect.
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing
?

Altså, så må jeg jo skulle oprette eller aceptere anonyme konto.. Aner ikke lige hvorfor, men detkræver den vel ?... Jeg har iøvrigt også forsøgt at opdatere php til php5 med. apt-get install php & ligedledes med MySQL.. desværre får jeg den samme fejl :(
Avatar billede gozar Nybegynder
15. januar 2005 - 22:40 #1
Det kan være de havde problemer med ftp serveren da du forsøgte.
Jeg kan på nuværende tidspungt fint hente overnævnte fil ned anonymt.
så prøv igen.

Hvoffor bruger du iøvrigt et tysk mirror?
Avatar billede flappen Nybegynder
03. februar 2005 - 09:33 #2
Hvordan ser din sources.list ud? :) Sidste jeg legede med debian brugte jeg de her 2 primært til...Der kan jo ikke ske noget ved at tilføje dem ihvertfald.. :D

deb http://mirrors.sunsite.dk/debian/ stable main
deb-src http://mirrors.sunsite.dk/debian/ stable main
Avatar billede freeman Nybegynder
13. juni 2005 - 19:37 #3
Ahh, har glemt at lukke den.. Nå, men det vidste sig at de var nede pga. et hackerangreb :)