Avatar billede koch Nybegynder
14. januar 2005 - 22:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Næsten alt lyset i skærmen forsvinder efter inst. af XP!

Jeg har lige installeret win XP på en IBM thinkpad 600E, ikke en helt ny maskine ;)Når jeg starter op er skærmen som den skal være, men når den begynder at starte XP op, så falder lysniveauet og det er ikke muligt at se noget på skærmen medmindre computeren placeres under en lampe! XP kører fint, bortset fra at den skal stå under en lampe !
Hvis jeg sætter en ekstern monitor til vises det helt fint.

Nogle bud på hvorledes jeg løser sådan et problem?
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
14. januar 2005 - 22:49 #1
Skruer op får lyset på skærmen. Det gør du(på de fleste bæebre ved at holde fn knappen nede og trykker på en blå knap op på f tasterne med en sol og en pil ved siden af. Der kan du styre lysniveau...
Avatar billede koch Nybegynder
14. januar 2005 - 22:56 #2
det er ikke det! der er skruet heltop for lyset. det bliver først savgt når XP starter op...
Avatar billede bleze Nybegynder
14. januar 2005 - 23:05 #3
måske er det en driver indstilling. jeg kan ihvertfald ændre det på mit nvidia grafik kort gennem driveren's system tray ikon
Avatar billede dj__christian Nybegynder
14. januar 2005 - 23:06 #4
Det kan muligvis også være skærmen der er defekt...
Avatar billede koch Nybegynder
14. januar 2005 - 23:26 #5
Jeg tror ikke det skyldes en defekt skærm for lysstyrken er ok i starten og var ok under win98! Jeg har lige installeret en driver til xp, men det hjælper stadig ikke!
Avatar billede dj__christian Nybegynder
15. januar 2005 - 09:50 #6
Tja.. Det var bar et bud, da jeg har arbejdet med en maskine der gjorde det samme, og den fik nemlig skiftet skræm.
Avatar billede koch Nybegynder
14. februar 2005 - 15:37 #7
Jeg har fået at vide at det bare er en driver-ting... Så det forsøger jeg med...