Avatar billede kfz Nybegynder
14. januar 2005 - 20:29 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

keyhook / keyblocker til windows xp

hej xperter.

står og mangler en keyhook eller en keyblocker til windows xp, har søgt på google osv. men kan kun finde nogle som virker til windows 95/98, og det kan ikke rigtig bruges...
Avatar billede stone Forsker
14. januar 2005 - 22:34 #1
Avatar billede stone Forsker
14. januar 2005 - 22:48 #2
her er et simpel eksempel på en keylogger.
hvis du får en fejl variants.dcu, fjerner du variants fra uses.

http://www.swissdelphicenter.ch/en/demodownload.php?id=1722
Avatar billede kfz Nybegynder
15. januar 2005 - 00:47 #3
stone>>har haft fat i den..men den er "trial", og har ikke penge til at købe den lige nu, kigger lige lidt på dit andet link, og vender tilbage en gang lørdag..
Avatar billede kfz Nybegynder
15. januar 2005 - 00:55 #4
link 2 ser lovende ud...hvis jeg skal blokere alle input fra tastaturet skal jeg så bare fjerne linien -  Result := CallNextHookEx(hKeyHook, Code, VirtualKey, KeyStroke); - fra dll filen??, og hvordan kan jeg tillade f.eks. 'a' og 'e' at blive registreret??
Avatar billede kfz Nybegynder
16. januar 2005 - 12:06 #5
angående "Result := CallNextHookEx(hKeyHook, Code, VirtualKey, KeyStroke);" har jeg fundet ud af at det ikke hjælper at fjerne den, kan man sende en "tom" message istedet for??
Avatar billede kfz Nybegynder
16. januar 2005 - 16:03 #6
ok, har lige et problem mere.
har brugt den keyhook fra det 2. link, og det går også fint, men hvis man f.eks. trykker på Ctrl, kommer der ikke nogen besked til programmet, hvordan fanger jeg den??
Avatar billede kfz Nybegynder
17. januar 2005 - 13:22 #7
stone smid lige et svar....
Avatar billede stone Forsker
17. januar 2005 - 13:31 #8
svar
Avatar billede kfz Nybegynder
17. januar 2005 - 14:26 #9
stone>> kan du ikke prøve at hjælpe mig lidt med de andre spørgsmål??
Avatar billede stone Forsker
18. januar 2005 - 00:25 #10
prøv at kigge på det eksempel som "elv" har lavet i denne tråd...

http://www.eksperten.dk/spm/201736
Avatar billede kfz Nybegynder
21. januar 2005 - 22:43 #11
kan ikke rigtig komme videre, så afviser dit svar indtil videre.
Avatar billede stone Forsker
21. januar 2005 - 23:02 #12
ok jeg arkivere lige spørgsmålet og vender tilbage hvis jeg finder ud af noget..
Avatar billede kfz Nybegynder
22. januar 2005 - 23:56 #13
ok, lyder godt, du har hjulpet mig lidt på vej så hvis du lige smider et svar igen, kan vi dele dem, hvis det altså betyder noget for dig???
Avatar billede stone Forsker
23. januar 2005 - 00:41 #14
nej så hellere lidt karma ss

point skal jeg ikke havde da jeg ikke har løst dit problem til fuld tilfredhed.
Avatar billede claes65 Nybegynder
08. februar 2005 - 13:19 #15
Hej, det hjælper ikke at fjerne kaldet til CallNextHookEx, da det bare sikrer at den næste hook kaldes (der kan jo i teorien være andre programmer, der hooker der samme).

Skal din key-blocker virke for ét bestemt program (og er det trediepart?) eller alle programmer, der kører på computeren?
Avatar billede kfz Nybegynder
08. februar 2005 - 18:03 #16
det skal blocke alle andre programmer også windows...altså det er kun mit program som må modtage beskeden....det skal også kunne blocke system keys...altså alt, ctrl, win osv.....
Avatar billede kfz Nybegynder
20. februar 2005 - 18:42 #17
claes65>>havde du en ide til hvordan det kan løses???
Avatar billede claes65 Nybegynder
20. februar 2005 - 23:26 #18
Ja, men jeg er ikke sikker på om det virker. Så jeg vil hellere undlade at svare lige nu. Det bedste råd jeg kan give dig er at søge svaret på expert-exchange.com eller forum.madshi.net.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. februar 2005 - 08:05 #19
jeg har søgt over det hele synes jeg...men har ikke det helt store indblik i keyhooks/blockers så kan ikke rigtig lave det selv....

er det noget du også selv skal bruge eller???
Avatar billede claes65 Nybegynder
21. februar 2005 - 14:00 #20
Næh, overhovedet ikke...
Avatar billede kfz Nybegynder
21. februar 2005 - 17:07 #21
kunne du ikke smide det herinde, så kunne jeg jo se på om det virker eller ej...
Avatar billede kfz Nybegynder
02. juni 2005 - 21:12 #22
er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej, ellers lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede kfz Nybegynder
23. august 2005 - 21:02 #23
ok, så lukker jeg