Avatar billede jkarly Nybegynder
14. januar 2005 - 12:38 Der er 4 kommentarer

Hvad skal jeg købe?

Hejsa.
Står overfor at ville købe en fladskærm. Den må koste lige omkring 3000 +- 300 eller noget i den stil.
Hvad skal jeg bruge den til, helst det hele  Spiller ikke så meget men når det sker så skal den selvfølgelig kunne følge med.

Har kig på L1915S eller L1915SS fra LG men ved ikke hvad forskellen er på de to skærme eller om det er de rigtige skærme at købe.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede galle2 Nybegynder
14. januar 2005 - 12:41 #1
Mit råd: Vent en lille måned med at købe, de bliver mega billige....
Avatar billede re-flex Nybegynder
23. januar 2005 - 18:36 #2
L1915S
Denne skærm er udemærket til helt almindleigt brug. Men det er ikke en af de skærme som man for mest ud af. Kontrastforholdet er forholdsvist lavt 500:1 og så er der kun VGA indgang, ikke en DVI. Det samme gælder vist for L1915SS. Derudover så er responstiden rimelig lav, så den skulle emget gerne kunne følge med i spil, hvor der sker meget. Altså her tænbkes der mest på FPS, racing og simulation osv. Spil hvor tingene går hurtigt. Hvis du sidder også spiller 7-kabale eller The Sims, så er responstiden nok ikke en nær så står faktor.

En skærm som kan anbefales, hvis man ser på specifikationerne er Iiyama Pro Lite E485S-W (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117636).

enne skærm har et kontrastforhold på 800:1, en lysstyrke på 300cs/m2 og DVI indgang. Dog skal dit grafikkort også have DVI udgang, før du kan drage nytte af DVI standarden. Dog har denne skærm en responstid på 20ms, men det brude stadig ikke være et stort problem. Min egen skærm på på 25ms og der er ingen problemer med at spille bilspil, FPS eller andre spil, hvor grafikken bevæger sig hurtigt...

Det bigtigste faktorer ved køb af LCD skærme er kontrastforholdet skal være så højt som muligt, det samme gælder for lysstyrken, responstid så lav som mulig, og opdateringhastigheden så høj som mulig, for at give det mest rolige billede. Så er der så ting som at det er en fordel hvis skærmen har DVI indgang osv...
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2005 - 18:51 #3
alt kan ikke gøres op i ms osv - meget er også afhængigt af paneltypen og måden hvorpå producenten udnytter dette. specifikationer er noget - det reele indtryk noget andet.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. januar 2005 - 18:55 #4
Jeg har selv denne som jeg er ualmindeligt godt tilfreds med. Jeg har prøvet en del forskellige skærme, men den her er bare i top:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47332