Avatar billede soren23hansen Nybegynder
14. januar 2005 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filrettigheder ved brug af ASP og ISS

Jeg har en access database som jeg godt kan lave en forbindelse til i asp, det kan også lade sig gøre at udtrække data fra den men jeg kai ikke skrive til databasen. Jeg har prøvet med et ex. fra en side jeg ved har virket under win98 men under xp kommer den med denne fejl:

HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/test/databasegem.asp, line 29

ex. er taget fra http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Jeg regner med at det er skrive rettigherder der er noget galt med. Har prøvet følgende: at give alle rettigheder ved webdeling til mappen Inetpub og til undermappen under www (Inetpub/www/test)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2005 - 09:31 #1
brugeren IISUser_servernavn skal have skriverettigheder
Avatar billede soren23hansen Nybegynder
15. januar 2005 - 17:35 #2
Takker det var det :) skriv svar for at få point
Avatar billede soren23hansen Nybegynder
08. juli 2008 - 11:22 #3
Lukker denne