Avatar billede jessien Nybegynder
13. januar 2005 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bios update

Jeg har en MD8383 pcér (Aldi)og vil opdatere bios.
På den tyske hjemmeside er der følgende vejledning:
1. udpak filen til partion E
2. start maskinen med Support-cden - vælg start fra CD-ROM - MSDOS
3.Skift til den mappe hvor den udpakkede fil er, skulle være at finde på partion C ( selvom jeg udpakkede den på E ??)
hvad skal der skrives i dos for at finde filen?
mit tastatur genkendes som tysk? Altså tegnene sidder forskelligt fra dansk?
4. jeg skal veksle til den før beskrevne mappe på C og starte autoexec.bat
5. opdateringen starter
6. genstart

Jeg har brug for hjælp til at komme videre fra punkt 3
( maskinen har ikke noget diskette drev, med jeg har et externt diskettedrev- vil jeg kunne opdatere bios herigennem?
Avatar billede bleze Nybegynder
13. januar 2005 - 23:45 #1
gå ind i kontrol panel og skift tastatur layout til dansk...

i dos skriver du

c: <enter> for c drev
e: <enter> for e drev

cd mappenavn <enter> for at skifte ind i en mappe
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 00:12 #2
Hvorfor vil du opdatere BIOS?

Hvis alt fungerer, er der ingen grund til at opdatere din BIOS. Det er kun nødvendigt, hvis du vil installere f.eks. hardware, som ikke er understøttet af den nuværende BIOS.
Avatar billede jessien Nybegynder
14. januar 2005 - 07:14 #3
jeg har haft nogle få programfejl som måske kunne rettes op med en biosupdate
(c0000005) hvor maskinen lukker/genstarter.
I kontrolpanelet er mit tastatur dansk
tastaturlayout/IME/amerikansk - kan ikke ændres til dansk
Avatar billede bleze Nybegynder
14. januar 2005 - 08:28 #4
der er hotline på deres pc'er... ring til dem
Avatar billede jessien Nybegynder
15. januar 2005 - 17:29 #5
deres hotline gider jeg ikke en .... for. Det eneste de kan sige er "Jeg vil anbefale at du prøver at gendanne den til fabriksindstillinger"
Men jeg ringede alligevel og ham jeg talte med vidste ikke ........ så det har jeg opgivet.
Avatar billede jessien Nybegynder
03. februar 2005 - 06:34 #6
Er der ingen ejere af denne Aldi computer, som har gennemført en biosupdate og gider og beskrive hvordan de har gjort?
Avatar billede jessien Nybegynder
23. juli 2006 - 17:05 #7
lukket