Avatar billede cssfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 18:07 Der er 8 kommentarer

tjek min hijakthis log file

hej alle sammen...

jeg er altså helt ny indenfor hijakthis så er der nogle der gider kigge på denne log file og se om der er noget galt...

(kan man spørge om det?)

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 18:05:37, on 13-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdoesrv.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
G:\D-link\AirCFG.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdmcon.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\L7FJ9PWE\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] c:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\Hewlett-Packard\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Home Theater SchSvr] "C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdoesrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air Utility] G:\D-link\AirCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = ?
O4 - Global Startup: D-Link Air Utility.lnk = G:\D-link\AirCFG.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1103724332984
O23 - Service: BitDefender Scan Server - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield - Unknown - C:\Programmer\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
O23 - Service: WZCBDL Service - D-Link - C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator - Softwin - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
Avatar billede cssfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 18:10 #1
hvis det er et irrelevant spørgsmål så bar lad være med at svare....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:11 #2
Det ku du tænke dig hva - efter den behandling her.
http://www.eksperten.dk/spm/580439

Bliv en GOD bruger - læs dette: Vejledning til nye brugere af Eksperten -
http://expfaq.1go.dk/

sådan accepterer du svar og lukker dit spørgsmål -
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

og evt. dette: Generelle regler for brugen af Eksperten -
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede cssfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 18:34 #3
så så victor-1 vær nu ikke sur bare fordi du ikke lige fik dine point..
Avatar billede cssfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 18:36 #4
det skal ikke ske igen okay ???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:45 #5
Glem det - ville bare gerne ha' forstået, om du mente jeg havde gjort noget forkert i at oplyse dig om de ting du spurgte om. For KUN sådan kan jeg opfatte den afvisning af det svar jeg gav dig, så længe du ikke vil gi mig den forklaring jeg udbeder mig i tråden.
http://www.eksperten.dk/spm/580439
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. januar 2005 - 11:46 #6
Det er ærgeligt at victor-1 er blevet sur over din måde at administrere dit forrige spørgsmål på. Han er en meget bedre log-læser end jeg. Men måske kan vi løse det ved at jeg guider dig her, og så tager han pointene til sidst. Ved nærmere læsning af den anden tråd, så giver jeg ham lidt ret i at han gav dig et godt råd -- nemlig det link han gav i 2. svar.

Din log ser nogenlunde ud. Så vidt jeg kan se er der kun en enkelt linie der med fordel kan fixes:

Brug Taskmanager (Ctrl-Alt-Del) til at afslutte (hvis du kan) denne process:
ALCXMNTR.EXE

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE

For at være sikker kan det være en god ide at køre en scanning med dette program:
Download og gem denne scanner på skrivebordet.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan. Det kan godt tage lang tid. Send en ny log ind til check.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. januar 2005 - 11:49 #7
Hvis Mwav finder noget snavs kan du med fordel lige medsende de oplysninger som den giver herom.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. januar 2005 - 12:12 #8
Nå, brugeren er tilsyneladende allerede nedlagt.... Så skal man nok ikke regne med mere feedback her.... :-)