Avatar billede devil666 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:07 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problem med PC

Hejsa alle sammen!

jeg har et problem med en af mine pc'er!!

først startede det dét med at den genstartede og fjernet en af mine drev, nogle gange kan jeg få lov til at se "compaq" mærket, men lige nu vil den slet ikke starte op, og har prøvet at udskifte rammene, men det er den ligeglad med... hvad kan der være galt?????!!...

please help..
på forhånd tak
Avatar billede patrion Nybegynder
13. januar 2005 - 18:33 #1
Hej
Prøv lige denne:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XPCD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede devil666 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:35 #2
hej du, det har vi gjort for et par dage siden og dette hjalp ikke, andre bud
Avatar billede patrion Nybegynder
13. januar 2005 - 18:38 #3
Ok.
Hvorlang kommer den i dens startsekvens.
Beskriv det stepvis.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. januar 2005 - 18:38 #4
http://www.eksperten.dk/spm/477263

Samme problem som her??

Du kan vel ligeså godt lukke det gamle ikke
Avatar billede devil666 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:40 #5
nej, det var graffik kortet fandt fejlen, men dette er en anden comp jeg har
Avatar billede freehelp Praktikant
13. januar 2005 - 18:46 #6
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=devil666&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

luk lige de sidste 2 du ikke bruger også :)

----

Prøv lige at resette bios til default
Avatar billede devil666 Nybegynder
13. januar 2005 - 18:51 #7
har lige lukket dem de andre
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 13:10 #8
Skriver den noget på skærmen som f.eks no signal, eller er der en blinkende cursor ?
Avatar billede devil666 Nybegynder
14. januar 2005 - 14:04 #9
den kunne i starten starte næsten op, den viste compaq mærket, hvorefter den bare blev ved med at køre uden at starte win, nu vil den slet ikke starte op, der er strøm på maskinen, og den smider også nogle gange den ene af mine hdd væk, har prøvet at udskifte rammene, det hjalp ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 14:32 #10
14/01-2005 13:10:23 gør den det lige nu hvis du prøver at starte den ?
Avatar billede devil666 Nybegynder
14. januar 2005 - 14:38 #11
den starter slet ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 14:39 #12
Skriver den noget på skærmen som f.eks no signal, eller er der en blinkende cursor ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 14:39 #13
BAre ja eller nej !
Avatar billede devil666 Nybegynder
14. januar 2005 - 14:42 #14
den er helt sort skærmen
Avatar billede devil666 Nybegynder
14. januar 2005 - 14:44 #15
den viser ikke noget så nej
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 14:46 #16
Altså nej ! !

Blæsere, kølere, fans og hardiske kører de op i omdrejninger. ?

Har du resat BIOS, ellers prøv det ?

Hvilken model Compaq er det, evt. bundkorts model ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 00:42 #17
Udvikling her ? ? ?
Avatar billede devil666 Nybegynder
25. januar 2005 - 21:42 #18
Unskyld tiden løb.Den starter op med at konfigurere diskene et par gange og så blir den sort.2 gange med manglene operativsystem. Den kan starte med cdrom.
Avatar billede devil666 Nybegynder
25. januar 2005 - 22:06 #19
Nu er den stoppet efter undersøger hardwarekonfiguration, alt er sort.
Kan det være batteriet ?
Avatar billede devil666 Nybegynder
25. januar 2005 - 22:44 #20
Har skiftet batteriet og kan formatere.
Avatar billede devil666 Nybegynder
26. januar 2005 - 06:40 #21
Kan installere xp, men måtte partitionere og formatere.Den kunne ikke se nogle af de 2 harddiske.
p.s hvilken funtion har batteriet på den slags.
Avatar billede devil666 Nybegynder
28. januar 2005 - 14:24 #22
Model 7000 serien. Har formateret,installeret,kørt memtest 32 uden fejl.Den har tilsyneladende stadig problemer.jeg vil nu gå igang med pci kort.

p.s den har fået ny harddisk,hvor fejlen også opstod.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 00:43 #23
Den har tilsyneladende stadig problemer, skriver du, hvad går de ud på ?
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. februar 2005 - 11:22 #24
det lader til at det var den ene af harddiskene der var defekte, nu kører den igen, men tak for alle svarende
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. februar 2005 - 11:28 #25
:)