Avatar billede lare Nybegynder
13. januar 2005 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke agenter har jeg brug for

Hej, jeg skal til at investere i Veritas Backup Exec. Jeg skal tage backup af 3 servere.

Server 1. AD server med båndstation

Server 2. Filserver

Server 3. Exchange 2003

Jeg har fået et tilbud, hvor der indgår noget som hedder online backup pack. Denne "licens" er temmelig dyr. Derfor vil jeg lige hører om det "ikke" er nok med en Backup server + remote agent, samt en exchange agent.
Avatar billede pempem Nybegynder
19. januar 2005 - 19:33 #1
Du skal have 1 alm. pakke + 2x remote agenter + 1 exch agent
Avatar billede lare Nybegynder
20. januar 2005 - 12:29 #2
Okay. En forhandler havde nemlig fortalt, at jeg SKULLE have option pack, for at tage realtime backup. Kender du noget til det?
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. januar 2005 - 12:33 #3
Jeg mener det er lidt overkill. Hvis du tager daglig backup, så vil du højst sandsynligt misse et par filer hver dag fordi de er i brug, men så kommer de nok med næste dag...

Jeg er ikke specialist i add-ons, men pempems forslag lyder fornuftigt. Dog ved jeg ikke om det er nødvendigt med både en remote agent samt exchange agenten på Exchange Serveren, eller om man kan nøjes med Exchange agenten.

Her er beskrivelsen af Online Backup Pack:

VERITAS NetBackup Online Backup Pack

Enables backups to occur transparently to users while files and applications are in use
Provides fast, secure protection for Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, Oracle, and Lotus Notes

The VERITAS NetBackup Online Backup Pack is designed to offer transparent data protection where a "backup window" is not available. Transparent backups provide point-in-time capability that enables data to be backed up while the applications remain online. The Online Backup Pack is an optional core suite add-on, licensed for each server needing application database protection. License includes support for one messaging, and database agents on a single server.

Target environment: Customers running Microsoft Exchange, Microsoft SQL, Oracle or Lotus Notes databases and needing uninterrupted protection 24-hours a day.

The VERITAS NetBackup Online Backup Pack is comprised of the following: NetBackup Enterprise, Microsoft SQL Agent
Protects SQL individual table/file groups or complete databases while active and in use
NetBackup Enterprise, Microsoft Exchange Agent
Protects Exchange server database or individual mailbox while active and in use
NetBackup Enterprise, Lotus/Windows Agent
Protects Lotus Notes and Domino databases while active and in use
NetBackup Enterprise, Oracle/Windows Agent
Protects Oracle individual table spaces and databases while active and in use
NetBackup Enterprise, Oracle/Linux Agent
Protects Oracle individual table spaces and databases while active and in use
Avatar billede pempem Nybegynder
20. januar 2005 - 19:28 #4
Du SKAL ikke have den pakke!!!! De eneste filer jeg render ind i som ikke kommer med på bånd, er exch db filerne og eventuelle SQL .MDF og .LDF filer. Men til både Exch og SQL vil man jo have en agent på som kan tage en online backup. Nu jeg tænker efter kommer winstmp.mdb og dhcp.mdb (mener jeg de hedder) heller ikke med, men det vil ikke betyde noget synderligt i eb restore. De vil være ekstremt lette at genskabe. Jeg har egentlig slet ikke spurgt, men det er version 9.1 vi snakker om, ikk??  Veritas har lige frigivet version 10 igår eller idag, så det er nok slet ikke sikkert at du kan få version 9.1 mere.
Avatar billede pempem Nybegynder
26. januar 2005 - 14:35 #5
Hva' øhhh
Har du lukket tråden??
Avatar billede lare Nybegynder
09. april 2005 - 15:29 #6
Tak folkens. Og UNDSKYLD, at jeg "glemte" spørgsmålet!