Avatar billede alen32 Nybegynder
13. januar 2005 - 10:25 Der er 1 løsning

automatisk sum

Jeg har  et regneark som består af 3 kolonner.Kolonne 1 og 2 er nogle tal, og kolonne 3 er lige med kolonne1+kolonne2. Derudover har jeg en celle hvor der er summen af kolonne 3. Værdier for kolonne 1 og 2 kopirer jeg fra et andet ark og sætter ind hver anden dag. Antallet af tal som indsættes i kolonne 1 og 2 varierer fra dag til dag. Jeg vil gerne have når jeg indsætter tal i kolonne 1 og 2 bliver de automatisk lagt sammen i kolonne 3 og udregnet sum af kolonne3. Da antallet af tal varier kan jeg ikke lave det automatisk.
Hjælp
Avatar billede keil Nybegynder
13. januar 2005 - 12:18 #1
Lav et regneark hvor du holder kolonne A & kolonne B blanke indtil videre.
I Cellen C1 laver du formlen =A1+B1. Denne formel kopierer du ned gennem kolonne C, så langt du kan drømme om der er maksimum for dine værdier på en enkelt dag (og lidt til).

Så laver du i celle D1 summen af alle cellerne i kolonne C, hvor du har sumformlen.

Så er dit ark færdigt. Når du så skal bruge det, så skal du have dine daglige data i 2 kolonner. (prøv at putte nogle data ind i Ark2, kolonne A & kolonne B)

Markér de 2 kolonner i ark2, ved at pege på de 2 kolonner helt oppe hvor bogstaverne står. Højre klik med musen og vælg "Kopier". Gå til ark1 (hvor du har lavet dine formler. Markér kolonne A & kolonne B, højreklik med musen, og vælg "Sæt ind". Så får du summen i Celle D1. Næste dag kopierer du bare de nye data ind ved at højre klikke "Kopier" og højre klikke "Sæt ind"