Avatar billede TheJoker Juniormester
13. januar 2005 - 10:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Plextor DVD-Brænder

Jeg har lige taget min plextor brænder med på arbejdet og sat den i den maskine der. Da jeg fik en ny dual. Spørgsmålet er så dette:

Hjemme hos mig selv kunne jeg brænde en dvd 8x på ca 8 min fuldt ud. Og der kunne jeg se at buffer level'en stod på 90%+ konstant (der var da tilfælde hvor den lige kunne komme under.) Men her på mit arbejde står den konstant og flyver fra 10%-90%. Hvorfor??

Er der en indstilling i brænderprogrammet er der er anderledes end derhjemme. Det er dog det samme program jeg bruger Nero og version.

den maskine jeg køre den på er en 3 ghz med 512 ram.
Den jeg havde derhjemme er en 2,8 med 1024 ram. nok har jeg derhjemme flere ram men det skal da ikke være grund til den flyver op og ned og gør det tager 30 min og brænde en dvd på 8x speed.
Avatar billede bleze Nybegynder
13. januar 2005 - 10:24 #1
spørgsmålet er hvor belastet computeren er. hvis dit cpu load er højt går det ud over bufferen. i extreme tilfælde kan en fragmenteret disk gøre det også.

så prøv at defragmentere disken samt stoppe alle programmer du kan. se evt. task manager for hvilke programmer der kører og evt. belaster systemet
Avatar billede TheJoker Juniormester
13. januar 2005 - 10:43 #2
Jeg har en ny pc'er på mit arbejde.

Der køre færre programmer på den end derhjemme. Her på jobbet har jeg win2k og derhjemme xp prof.

Jeg har kun mail som kørende program når jeg brænder og messenger i task baren.

Så det må være andet?
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. januar 2005 - 09:21 #3
Hmm er der ikke nogen der har et bud til hvad det kan være??

Er der en buffer indstilling jeg skal sætte.. Er det mine ram der er for skod? Er det processoren der sucker, er det fordi jeg har det forkerte tøj på, står solen for lavt, er månen for lille, kan pinocchio blive til en rigtig dreng??

Der må da være en der kan svare derude..

Jeg kan lige tilføje at igår kørte jeg derhjemme et ret krævende program der tog en del resoucer på min hjemmepc. Der kørte jeg samtidig en brænding. Det tog 7 min og 34 sek. 4.7 GB på min liteon brænder..
Avatar billede bleze Nybegynder
14. januar 2005 - 23:01 #4
har du undersøgt computeren for spyware og virus?  har du opdateret den på windowsupdate.com?
Avatar billede TheJoker Juniormester
15. januar 2005 - 00:16 #5
ny pc'ere...

opdateret antivirus samt firewall. Ingen virusser. Ja updatet....
Avatar billede bleze Nybegynder
15. januar 2005 - 12:52 #6
virus != spyware!

installer spybot. download updates. immunize...

http://www.safer-networking.org/en/index.html
Avatar billede TheJoker Juniormester
15. januar 2005 - 13:44 #7
glem det.. Det er ikke det.. Jeg vil bare vide om der er en indstilling jeg har glemt..

Det er en firma pc hvor sikkerheden er i top og pcerne bliver scannet i døgndrift mildest talt..

Jeg er selv itsupporter så forstår ikke lige hvorfor den gør det der.. Jeg ville bare vide om det er noget med udstyret der er galt med eller? For brænderen er det ikke da jeg har testet det hjemme og det virker fint der.. Så der er en flaske hals på den nye..
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 16:17 #8
SCSI til IDE måske?  Der kan være en stor flaskehals der
Avatar billede TheJoker Juniormester
16. januar 2005 - 19:42 #9
Glem det... Det er en IDE disk der er ikke scsi der er problemet..
Det er ikke virus.
det er hardwaren der er noget i vejen med? Det er noget med bufferen..
Avatar billede TheJoker Juniormester
16. januar 2005 - 19:42 #10
Det må være noget bufferen... Jeg ved det ikke.. Jeg er lost...

Jeg vil have et konkret svar ikke gæt..
Avatar billede moebius Nybegynder
16. januar 2005 - 20:59 #11
Hvis det er en firma pc kan jeg forstille mig at den er en HP, Dell eller andet, og har derfor et specielt bundkort.
Prøv at sætte den tilbage i din pc hjemme og se om den stadig har problemer.

Det kan jo være at HP, hvis det er en HP pc på jobbet, farvoritisere sine egne produkter og sætter ydelsen ned på andre. Har du eventuelt en HP brænder du kan smide i, du kan teste med?

Det kan osse være en driver konflikt, eller måske fordi IDE controller driveren ikke er installeret på job pcen.
Der er jo mange ting der kan være årsagen til dette.
Prøv eventuelt at sætte hastigheden ned, trin for trin og se om det kunne løse problemet.

Du siger, at du er IT-supporter, så hvad med at prøve noget fejlfinding? ;) :P
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. januar 2005 - 08:39 #12
Moebius jeg slår dig ihjel..
he he :p
Avatar billede bleze Nybegynder
14. februar 2005 - 20:52 #13
"Jeg vil have et konkret svar ikke gæt.."

så skriv det istedet for at spilde vores tid!  dine "glem det" kommentarer lyder slet ikke pænt. jeg håber næsten du ikke finder problemet. held og lykke