Avatar billede allan21 Nybegynder
19. marts 2001 - 22:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerne man kommaer i en rapport

Når man skal lave en ny rapport i C5 hvor der ikke skal fremkomme kommaer på girokortet
Hvordan tilrettes dette.
20. marts 2001 - 07:42 #1
Generelt / Tilpasning / Udviklingsmenu / Rep / Ret / rapporten findes og det ønskede rettes.
Dette skal gøres i Console versionen (DOS), det kan ikke gøres i windows versionen, jeg kan kun anbefale, at du har kyndig hjælp hertil.
Avatar billede dma Nybegynder
20. marts 2001 - 08:36 #2
Det gøre v.hj.a en makro som hedder #Girobeløb.
Er det felt der skal udskrives f.eks. DebJournal.SaldoVAL) skriver du:

#GiroBeløb(DebJournal.SaldoVAL)
Avatar billede allan21 Nybegynder
20. marts 2001 - 20:21 #3
Kan jeg ikke gøre dette let. Jeg tænker hvis jeg tager en kopi til buffer fra standardrapporten rentenota feltet DebJournal.SaldoVal, og indsætten den i min nye rapport. Følger makroen så ikke med.
Hvis ikke kan i oplyse hvordan man laver en makro?
Avatar billede dma Nybegynder
21. marts 2001 - 08:47 #4
Macroen ligger der i forvejen. Du bruger den ganske enkelt ved at indsætte et felt i rapporten på den måde som jeg beskrev (\'#\' angiver at det er en makro!!).

Så det er ganske let!!