Avatar billede repsac666 Nybegynder
13. januar 2005 - 09:10 Der er 1 kommentar

Sniffer der kan undersøge om checksum er rigtig

Hej alle

Er der en der kan fortælle mig navnet på en sniffer der kan undersøge om checksummen (både for IP og den overliggende protocol, fx. TCP) er rigtig? Jeg ved at der findes en, men jeg har glemt navnet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2005 - 09:27 #1
Hmmmm

Hvad for en checksum taler vi om (den derer indbygget i IP pakkerne ?? eller en du selv laver??)

Jeg ville kikke på Intrution Detection Systemet Snort der kan den slags, ellers er den sniffer der har mest funktionalitet TCPDump (WINDump til windows: Du kan få ethereal, dereren skærm derer bygget oven på TCPDump