Avatar billede zipp Nybegynder
12. januar 2005 - 23:36 Der er 9 kommentarer

Lave en Webshop i Dreamweaver

Hej med jer.
Jeg vil gerne lave en Webshop i Dreaweaver MX, men ved ikke hvordan jeg skal gøre.

Er der nogen der kan hjælpe????

Hilsen

M
Avatar billede morteeart Nybegynder
12. januar 2005 - 23:59 #1
Det er umuligt, glem det !!

WYSIWYG skal man holde sig langt væk fra, og specielt til noget som advanceret og kompliceret som en webshop.

Lær et CGI sprog som f.eks. PHP og derefter SQL
Og så om et års tid er du klar til at prøve at lave en.
Avatar billede ibka Novice
13. januar 2005 - 00:07 #2
Du kan få en færdig web shop for mellem 1500 og 4000 - og så det din egen. Du kan så tilrette den efter din egen smag i dreamweaver eller lign.
Hvis du vil vide mere sten@tdcadsl.dk
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 00:13 #3
nåå, som må jeg jo heller også tilbyde det

webshop@thedeathart.dk

Har tidligere lavet størerer webshops, hvor specielt den ene har mange besøgende/kunder.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. januar 2005 - 00:16 #4
Du kan også kigge lidt på www.oscommerce.dk
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 10:35 #5
det kan nu godt lade sig gøre at lave en shop i DW i hvert fald ud fra ASP - dog ikke noget jeg selv ville gøre. Skal man lave en god serverside-kode skal det håndkodes så man har 100% kontrol over hvad der sker eller ikke sker.

skal du bruge en shop så vil jeg nok råde dig til at leje/købe en færdig eller alliere dig med et firma eller en freelancer - hvis du bare vil leje med det så gå i gang med lidt håndkode :)
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 13:23 #6
keysersoze, ingen wysiwyg editorer på jordne kan hånterer cgi korrekt.

www.oscommerce.dk er nok ikke at anbefales med så mange problem spørgsmål her på eksperten.
Men okay hele ide'en med OpenSouce er jo at man BETALER for support, når man nu får produktet gratis.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 13:26 #7
når du taler om cgi - mener du så .cgi filer eller? for umiddelbart kan jeg da sagtens se en shop blive lavet uden dem.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 13:30 #8
taler du om det som serverside-teknologi så jo - du kan lave det i DW og du kan lave det i visual studio. Resultatet tror jeg så ikke kan blive helt det samme da der trods alt er elementer de ikke kan følge med i, men går diskutionen på om det kan lade sig gøre eller ej så kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 23:27 #9
jaja, php og asp er ikke CGI, slå mig, kommer altid til at skrive det.

Vi kan godt starte en flamewar, fordi jeg synes nu ASP er langtfra ligeså genialt som php, men jeg mener stadig at men ikke bør kode Visuelt Design (html og css !!, ikke program interface) i Visuelle editorer (WYSIGWYG når vi snakker web)

Det meste jeg har set fra Dreamweaver er en omgang IE only crap.

Men ud fra spørgsmålets simpelheds grad, og den valgte kategori , går jeg ud fra at spørgeren ikke engang kan skrive html selv.

Og hvad er enig meningen med at have et stort program åbent, når man alligevel skal skrive det hele i en text editor ?-) , og dens preview funktion vil jo ikke virke, da man skal have server til serverside kode (giver vel sig selv) :P