Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. januar 2005 - 23:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Har jeg fået virus ?

Jeg trode i første omgang det var fordi jeg havde lavet en opdatereing af windovs , men jeg har efterfølgende lavet en gendanelse af pc fra før opdateringen. Det hjalp ikke.
Jeg mærker at noget er galt ved at:
-Mails uden vedhæfninger tager lang tid om at blive sendt
-Internettet er meget langsom (Jeg har en 64kb opkobling så det går langsom nok i forvejn :o)
- Systemgendannelse tager meget længere tid (25 min) og før tog ikke særlig lang tid. Det tager længere tid for hver gang jeg gør det.
- Jeg har forgæves forsøgt at lave en online viruscan, men det er lige som om noget blokere at jeg kan gøre det .
Det er tilsyneladende kun netdelen der er ramt. Andre programmer virker pt. fint.
Java tager også extremt lang tid om at køre. Eks når jeg åbner hombanking. Umidelbart er det som om det er her "skoen" trykker
Jeg har prøvet bla:
Panda online virus scan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=52&Partner=14&Ref=DK-PR-AS-107

Årsag ?:
Jeg har på det seneste fået nogle mails med vedhæfting som jeg ikke kendter afsenderen på. Jeg har lokert afsender og overførte dem til slettet post og derefter tømte jeg slettet post.
Kan det være årsagen ?

Hvad gør jeg ?
Hvordan får jeg lavet en online virus scan . Det plejer at fungere fint.

På forhånd tak !!
Avatar billede zeus6 Nybegynder
12. januar 2005 - 23:33 #1
prøv - http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp ,måske kan den finde noget ellers prøv - Spybot - Search & Destroy 1.3 - skriv det på http://www.google.dk/ .
Avatar billede zeus6 Nybegynder
12. januar 2005 - 23:36 #2
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. januar 2005 - 23:36 #3
Følg denne vejledningen nøje:
Gå ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis.

Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, sæt flueben i de ting programmerne finder og afhjælp de valgte problemer, genstart.
Opret en ny mappe på skrivebordet og læg HijackThis-filen i den (programmet skal køres inde fra mappen). Kør HijackThis, scan, gem loggen og kopier HELE indholdet af den herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installation og brug af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede zeus6 Nybegynder
12. januar 2005 - 23:38 #4
spybot seatch & Destroy 1.3 kan du downloade her - http://downloads.pcworld.com/pub/new/privacy___security/ad_blockers/spybotsd13.exe

så behøver du ikke skrive det på google.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. januar 2005 - 23:53 #5
Med tanke på hvor langsomt det må gå med en 64kbit opkobling der sikkert er godt belastet af en virus, så nøjes med at downloade HiJackThis http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe og lav scanningen som victor-1 foreslår og læg loggen herind. Virus'en vil kunne ses i loggen.
Avatar billede zeus6 Nybegynder
13. januar 2005 - 01:32 #6
yes.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 14:51 #7
Ser ikke ud til, at opretter er særligt forhippet på, at få sine problemer løst!
Avatar billede zeus6 Nybegynder
13. januar 2005 - 14:55 #8
:)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 00:07 #9
flemming-s ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 13:57 #10
Så er jeg på nettet igen. Det var en langsom døende tlf'linje der var årsagen. ja så har jeg prøvet det . Jeg vil snaret prøve http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe det lyder til at være 64 kbit venlig:o)
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 14:07 #11
Her er resultat af Ddanborg.org.....
Hvad gør jeg ved det . Jeg kan vælge Fix cheked men der advares mod hvad man sletter .
Har jeg virus eller ? :

Ddanborg.org :
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 14:01:11, on 16-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe
C:\Programmer\Real\RealJukebox\tsystray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ClipCache\clipc.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 3650\connmngmntbox.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 3650\ectaskscheduler.exe
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\Elogerr.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\SCRFS.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\WNRV2OLL\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aldi.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\Programmer\Real\RealJukebox\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ClipCache] C:\Programmer\ClipCache\clipc.exe /wait 3
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia3650 Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia3650 TS.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.aldi.com
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6F045B50-6BD5-40BF-BA59-533E45ED4470}: NameServer = 213.142.64.170 213.142.64.171
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CA License Client - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: Event Log Watch - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 14:10 #12
Jeg ville nu gerne kunne køre en online virustjek oventående(danborg.org....)
er det ikke i forhold til spywere ? Nogen bud på hvorfor jeg ikke kan lave en online virustjek
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 14:12 #13
Onlinetjek kommer senere *S*

Jeg kigger lige på loggen og vender tibage så hurtigt jeg kan.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 15:02 #14
Det er endelig lykkedes at lave en online virus scan. Jeg tror at der forleden var en time out pga. af langsom forbindelse :o)
Jeg har også lavet en spywere tjek.
ALT ER OK :o)) jubii !!! Nu har jeg haft internet i over 10 år . Bruger kun online virusscan og online og spywere tjek. Jeg har kun haft en' virus som i sin tid åd alle min gif og jpge filer . 7-9-13  :o))
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 15:07 #15
Jeg bruger følgende programmer :

http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
klik på 'Nu går det løs, så klik her'
ps!! Kender det kun i forhold til XP
http://www.antivirus.dk/

Det er enkelt og funker bare!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 15:09 #16
Tak for indsatsen. Jeg vil jo gerne drysse lidt "guld" ud til jer der har bidraget. så læg et svar ind .
Angesementet og lysten til at hjælpe er "guld" værd !!!!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 15:26 #17
Umiddelbart synes jeg loggen ser fin ud.

Nedenstående er mindst lige så god som en onlinescanning - prøv den:

Hent og gem denne engangsscanner på dit skrivebord - vent med at køre den, KUN gemme.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Afbryd din Internetforbindelse (fysisk - stikket ud)

Genstart i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kør nu virus-scanneren fra Kaspersky som du hentede i starten (måske skal du trykke på knappen <Kør> i en "åbn-fil advarsel" fra Windows) og klik derefter på knappen <Unzip>. Nu pakker programmet sig ud til C:\Kaspersky og du skal klikke på knappen <Ok> når det er udpakket, hvorefter programmet starter.
Sæt flueben i følgende:
<Memory>, <Starup Folders>, <Drive>, <Registry>, <System Folders> og <Services>
Sæt prik i følgende:
<All Local Drives> og <Scan All Files>
Klik nu på knappen <Scan Clean>
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2005 - 15:56 #18
Hvad fordel er der ved http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
frem for det spyware program jeg bruger. Umidelbart fungere "mit" spyware program noget mere enkelt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 18:23 #19
mwav.exe = Kaspersky VIRUS scanner.
Det er en slags engangsscanner. Den er uhyre effektiv og finder ofte ting som ikke kan ses andre stedder og i visse tilfælde ting som din installerede virusscanner ikke en gang opdager.

Det er først og fremmest en virusscanner, men den finder og sletter også visse former for Spyware. Jeg kan kun anbefale dig at køre den og lade den slette hvad den evt. måtte finde *S*
Avatar billede flemming-s Nybegynder
14. februar 2005 - 00:26 #20
Tak for at I angeserede jer i min "virus" problem. At det viste sig at det var tlf' linjen dder langsom gik ned ja det var ikke nemt at regne ud
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. februar 2005 - 12:40 #21
Tusinde tak for pointene ;-)