Avatar billede fifie Nybegynder
12. januar 2005 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

10.000 kr til bærbar

G´aften alle Eksperter.

Tænkte på om der var nogle der kunne give mig lidt ideér.
jeg har cirka 10.000 + - til at bruge på en bærbar.
hvilken model kan i anbefale, altså hvor jeg får mest får mine penge, mærke eller bambus er for mig ligegyldigt.

den skal ikke bruges så meget til spil men mere til grafiske opgaver!! og så skal den helst have en lang batteri tid da jeg skal ud til kunder og fremvise projekter.
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 21:19 #1
jeg ved hvor du kan få ALT software gratis !
Avatar billede morteeart Nybegynder
12. januar 2005 - 21:19 #2
Mærke er faktisk en god indikation.

Vil anbefale følgende mærker:

IBM & ACER

Gå ind på deres hjemmesider, og kig hvad du kan få for pengene, eller se på www.edbpriser.dk
Avatar billede pesa Nybegynder
12. januar 2005 - 21:19 #3
Hvis lang batteritid er vigtig så anskaf dig en centrino processor. Den har lang batterilevetid og er desuden meget støjsvag.

Har selv købt på http://www.zepto.dk/ og er meget tilfreds med produktet!
Avatar billede morteeart Nybegynder
12. januar 2005 - 21:26 #4
Nåå ja, zepto.
Det vil mærke vil jeg også anbefale, de har forrsten også god support.

Og lige et meget dårligt mærke

Medion (ALDRIG !!! køb ALDRIG noget som helt fra dem)
Avatar billede fifie Nybegynder
12. januar 2005 - 21:30 #5
Medion,? har ellers hørt meget godt om mærket taget i betragtning af hvor det bl.a kan købes!! jeg kender flere som har deres produkter som er mega glade for dem, måske de bare har været heldige eller??

hvad med et mærke som Toshiba er det godt ? eller får man ikke ret meget for pengene, kunne nu got tænke mig en med en 17" men pengemæssigt skal jeg nok holde mig ti len med 15,4"
Avatar billede fifie Nybegynder
12. januar 2005 - 21:49 #6
jeg har været inde på edbpriser og kikke men der findes jo et hav af mskiner og for mig er det lidt af en jungle at finde den "rigtige"
Avatar billede ibka Novice
12. januar 2005 - 22:47 #7
Her er der en Medion og nogle ThinkPad
http://www.itmagasinet.dk/
Avatar billede morteeart Nybegynder
12. januar 2005 - 23:18 #8
tjaa, 12 bærbare pc'er fra medion i min klasse brændte sammen,
og det gjode de genneralt i hele landet.

Og de har købet i ½ til hele år for at få pengen tilbage.
Derfor det er noget crap.

Kan godt være at folk ikke kan lidt IBM, men det er fordi man ikke er kvalitets bevist.
Har en IBM stående fra før År 2000, og den virker meget bedre en del jeg kendes nyere dell's , toshiba, whatever maskiner. Tiltrods for ældre hardware.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. januar 2005 - 10:17 #9
Læs mine artikler

http://www.eksperten.dk/artikler/508 --> grafikkort

http://www.eksperten.dk/artikler/507 --> køberguide
Avatar billede freehelp Praktikant
13. januar 2005 - 10:19 #10
Snakker man fordele ved den nye platform med dothan kontra banias, aom jeg klart anbefaler folk, er det maksimale strømforbrug for Pentium M Dothan er 21 watt, og det er 3,5 watt mindre, end Banias bruger.

De tre nye Pentium M Dothan har frekvenser på 2,1, 2,0 1,8 og 1,7 m.m. gigahertz. Når den bærbare pc kører på batteriet, kan frekvensen sænkes til 600 MHz. På den måde kan der spares på batteriet p.g.a. power 4 gear :-)

Til at starte med skal Pentium M fremstilles med 90 nanometer teknologi. Denne processor med kodenavnet Dothan skulle faktisk have været på markedet i dette kvartal, men Intel fandt nogle problemer med designet, så teknikerne måtte tilbage til tegnebrættet. Derfor er Dothan forsinket til andet kvartal.

I forhold til første generation Pentium M med kodenavnet Banias vil Dothan byde på højere ydelse, blandt andet på grund af højere clockfrekvens og en 533 MHz systembus, men ellers er der ikke den store forskel.

Dothan er at foretrække fremfor Banais kernen .... Da Dothan er lavet til 400 Mhz FSB og derfor giver ekstra ydelse - men det er ikke en stor forskel - og slet ikke noget jeg selv ville give mere for. Dothan skulle udvikle en smule mindre varme Jeg mener forskellen er mellem ca 21w (Banais) og ca 24,5w (Dothan), men når Dothan så har 1mb større l2 cache giver det også lidt ekstra power.

Dothan er fremtiden indtil den nye sonoma kommer - og indtil da skal du tage banias eller dothan.

Man siger 5 timer ved centrino - og ja det holder knap ved idle mode.
Belaster man den det mindste falder batteritiden. Ved de fleste maskiner i dag - er der mulighed for multibay - hvilket vil sige mulighed for to batterier og dermed længere levetid. Men man skal IKKE regne med det dobbelte :-)

Mærker som Asus/HP/Fujitsu siemens/Zepnote(som er Dansk) og Vega er producenter jeg altid foreslå folk at handle med.

En bærbar behøver ikke koste en formue for at få dine ønsker opfyldt - men synes personlig at når man alligelvel bruger 8-12000 kroner - kan man ligeså godt gøre så godt et køb som muligt :-)

Ligemeget hvad - så gør op med dig selv hvad du skal bruge maskinen til - og hvilke krav du har til den. Snakker du batteritid så skal du have centrino og ikke celeron M
Det med elbarto siger den ofte har bedre batteritid holder ikke vand.

Jeg stress tester alle de maskiner jeg får ind her - og ikke en celeron M overgår banias eller dothan.

Snakker vi kroner - vil jeg sige du skal over 9000 for at få bare lidt kvalitet. Under dette skal du gå på kompremis men flere ting.

Gør op med dig selv om ikke du kan nøjes med en "billigere" model hvis dine krav til den ikke er så store - ller om du skal kaste penge efter en kraftigere maskine.

Lad dig ikke "snyde" at maskiner som bl.a Shg note maskiner som eftersigende skulle være asus inspireret :-) JO ofte er det Asus indhold - men ikke altid er god kvalitet!

Det samme gælder Vega maskinen. Det er ibund og grund en Asus dog med en lidt anden indpakning - og kan ofte findes billigere :-)

Til sidst vil jeg sige til dig at du skal sørge for at få en god skærm. Når jeg tester maskiner har jeg diverse programmer til dette - men er ikke selv tilfreds med diverse programmer til dette. Jeg indstiller altid maskinen så den passer til mig. så stiller jeg mig i en god vinkel og kigger ind på skærmen fra siden. Kan man se hvad der står på skærmen vender jeg tommel op :-)

Alle bærbare har pixelfejl - men gælder jo om at finde en der ikke ligger i den tunge ende hvad angår pixelfejl :-)

Mine forslag til dig:

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=Vega259 --Læg mærke til grafikkortet med 256MB RAM

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7 --> Det er den samme som Asus M6ne serien.

Mine favotitter
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne

Markedets bedste maskiner efter min erfaring. Ligeledes medfølger der markedets bedste support - nemlig on-site, hvor service ofte foregår hos forbrugeren!

Landets billigeste kvalitets maskiner er zepto, som er dansk design.

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=604

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=603

Alle maskiner her er med dothan og ATI mobility 9700. Zepto levere med 128MB som asus ikke gør. Grunden til Asus ikke gør, e rsom jeg siger, at de ikke kan mærkes.

Centrino er mere end en processor, det er en platform, der også indbefatter et chipsæt og trådløst netværk. Anden generation af Centrino har kodenavnet Sonoma, og med et nyt chipsæt med kodenavnet Alviso får de bærbare Centrino-pc'er understøttelse af dual channel DDR RAM, PCI Express, otte USB 2.0-porte og bedre lyd i form af Intels HD Audio.

Til 10.000 vil jeg kigge efter:

http://pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=603

http://pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=456
Avatar billede fifie Nybegynder
10. februar 2005 - 13:06 #11
jeg droppede det lidt foreløbelig!!!!