Avatar billede tabbe Nybegynder
20. oktober 1999 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

æ, ø, å i e-post

Jeg bruker norsk versjon av outlook i office97 til e-post. Mottakere av post fra meg opplever at  ø og å er omgjort til o og a. Har det noe med feil innstilling i min programvare å gjøre, eller hva?
Avatar billede hojben Novice
20. oktober 1999 - 15:11 #1
De bruger ikke samme tegnsætning som du.. dine ø'er og å'er er ikke i samme tegntabel
Avatar billede one Nybegynder
20. oktober 1999 - 21:29 #2
nej det er simpelt hen fordi at de ikke har den  norske udgave af den skrifttype!

send den sammen med din næste mail, og bed dem om at indstallere den  så kan de se bogstaverne rigtigt

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:37 #3
andreas det passer jo ikke det du skriver! lad være med at svare når du ikke ved det
Avatar billede one Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:46 #4
ville det så ikke være en ide at du svarede?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:51 #5
nej for jeg er ikke sikker, men det er sgu ikke pga skriften!!!!
Avatar billede one Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:53 #6
hvis du ikke er sikker kan du sku da heller ikke sige at det er skriften  det er da mere kvalifiseret end dit
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:56 #7
andreas sådan noget ved jeg bare!
Avatar billede hojben Novice
21. oktober 1999 - 08:24 #8
Efter en kort søvn, kom jeg i tanke om at det eventuelt kunne være .....

Default Encoding

Den er gal med... Prøv at kigge efter det under Tools-Options-Send - International Settings.
Avatar billede tabbe Nybegynder
21. oktober 1999 - 19:11 #9
Mottakere av mine brev er hovedsaklig norske og det er disse som opplever avviket. Jeg har undersøkt oppsettet og funnet at det under "E-post for internett" var mulig å velge tegnsett. Her lå det "USA ASCII". Jeg får prøve meg fram med andree tegnsett. Takk for hjelpen.