Avatar billede koden Novice
12. januar 2005 - 15:05 Der er 44 kommentarer

kan i anbefale denne pc?

Jeg skal købe en pc til en kammerat.
Den skal fortrinsvis bruges til at spille på.
Bl.a. battlefield og desert storm.

Den må helst ikke koste mere end 4000 kr.

Jeg har før købt hos edbgiganten og fået rigtig god service.
men kan den findes meget billigere, så vil jeg da overveje andet sted.
Hvad synes i til nedenstående spec. for 4100 kr.?

Varenavn PRIMETECH ALIEN GAMER AMD PC
Varenummer ALIEN-AMD

Link til producent:
Asrock

Standard Konfiguration

- AMD SEMPRON 2200+ PROCESSOR
- ASUS A7V600-X BUNDKORT
- 512 MB DDR400 PC3200 RAM
- 120 GB HARDDISK 7200RPM/ 2 MB CACHE
- ATI RADEON 9600 PRO 256MB DDRRAM TV-OUT + DVI
- 6X USB 2.0 (2x USB I FRONTEN)
- 16X48X SPEED DVD-ROM DREV
- DISKETTEDREV 1.44MB 3.5"
- NORTHQ ALIEN DESKTOP KABINET I SORT DESIGN
- NORTHQ 400WATT 4001SE SILENT PSU
- PRIMETECH WIN98 TASTATUR
- PRIMETECH 3-KNAPS SCROLL MOUSE
- 2 ÅRS HOT-LINE
- 2 ÅRS FULD GARANTI
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:07 #1
Ser okay ud til prisen
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:18 #2
Som vi siger i Jylland, det er ikke så ringe.
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:20 #3
til spil vil jeg helt klart anbefale AMB 64 cpu da det er den bedtse spil-cpu...

1 gb ram er også megt rart at have...

og når han alligevel skal købe en ny kan han ligesågodt få et grafikkort der understøtter pci-express, da det er det billigste og det bedste...

pcen der ser ellers okay ud men en lidt større cpu ville ikke skade....
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:21 #4
til spil vil jeg helt klart anbefale AMB 64 cpu da det er den bedtse spil-cpu...

Sikke noget vås!!
----

og når han alligevel skal købe en ny kan han ligesågodt få et grafikkort der understøtter pci-express, da det er det billigste og det bedste...

Sikke noget vås!!

For det andet er det også bundkortet der understøtter PCI E
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:22 #5
det kan godt være man ikke får så god service men bilka og aldi har også nogle kanon tilbud på pcer nogle gange....

fx....

amd 64 3200 ghz
1 gb ram
120 gb harddisk
geforce 5500 256 mb ram grafikkort
samt en masse software osv...

for ca. 4500
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:23 #6
madsgr--> læs denne http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=36707

De der svar med hvilket CPU er bedst til hvad, kan intet bruges til.

Det samme med 1GB RAM til spil er bedst. Hvor har du læst det?? link tak.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:23 #7
Du skriver han skal have PCI E, men så smider du et AGP kort forslag til ham?? *G*
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:25 #8
sikke noget vås.... det er da rigtigt nok...

hør her.

pci express kører 16x gange så hurtigt og hvis jeg ikke tager helt fejl så er det dobbelt så hurtigt som agp 8x.....

og angående amd 64 så har den vundet op til FLERE test i både blade og på hjemmesider om at det var den bedste cpu på markedet til spil... !!!!!!!!!!!

hvorimod p4 er bedts til kontorprogrammer osv... !!!!!!!!!
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:26 #9
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:27 #10
JA ****** !!!!

prøv nu at fatte at det var et forslag til et tilbud i bilka....

OMFG
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:28 #11
****, ******, ********, ***********
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:29 #12
og du mener altså at 512 mb ram er bedre end 1 gb ?????
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:29 #13
mads det er jo tydeligt du ikke aner hvad du snakker om :D

Du tror da ikke du får dobbel hastighed bare sådan *G*

PCI Express er en såkaldt point-to-point baseret arkitektur, der understøtter at dataoverførsler sker i begge retninger på samme tid.

PCI Express er i modsætning til ISA, PCI og PCI-X baseret på en seriel arkitektur, hvilket betyder at for at danne et den simpleste 1x PCI Express slot vil man derfor blot skulle benytte 2 baner i begge retninger mellem slot og controller (4 i alt sammenlignet med 64 på 16x-PCIe-slots) - til gengæld skal disse baner have noget højere clockfrekvens for at opnå den samme båndbredde. Ydermere kan de enkelte PCI Express kanaler kombineres og skabe en endnu højere båndbredde til fx. grafikkort, der vil kræve mere end et 10/100 netkort.

PCI express resultaterne er meget blandede. PCI Express x16 var op til 9% hurtigere end AGP8x, mens AGP8x var op til 4% hurtigere end PCI Express x16. Hos Anandtech vinder AGP8x generelt flest sejre mens PCI Express x16 tilsvarende klarer sig bedst hos Firingsquad - hos Hot Hardware var AGP8x og PCI Express x16 lige hurtige. Dette indikerer, at det ikke er muligt at kåre en vinder, fordi der ikke er tendenser, som blot peger i éen retning, tværtimod indkerer aktuelle resultater, at AGP8x og PCI Express x16 er lige hurtige. Aktuelle resultater indikerer således, at eneste sikre fordel ved PCI Express x16 ifht. AGP8x er, at et bundkort med PCI Express x16 formodentlig er en smule mere fremtidssikrede end bundkort med AGP8x (selv om det formodes, at AGP8x vil eksistere i mindst 18 måneder endnu).
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:30 #14
jaaaa prøv at læse kommentaren nedenunder spørgsmålet !!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:30 #15
Slap nu liiige lidt af ok!

Der er da ikke grund til at hidse dig op...

Det jeg siger ER, at ingen spil kræver 1GB RAM.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:32 #16
Rolig nu.

Pci express har en teoretisk hastighed, som korrekt nævnt er dobbelt så hurtig som nuværende AGP standart, MEN der er ingen kort der kan udnytte dette endnu. Bortset fra, hvis du installere 2 kort med SLI, og lader disse 2 kort føde til 4 skærme, med 4 forskellige visninger, så anvender du en båndbredde, som er større end hvad AGP kan klare.

Det har ikke noget med spørgerens spørgsmål, for det er stadig et godt køb, når max. beløb er ca. kr 4000.-
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:33 #17
Ganske korrekt
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:33 #18
lad os nu holde os til fakta og sige at pci express ER fremtiden og ER bedre og hvis ikke det så MINDst så godt...

gå ned og spørg i ALLE computerforretninger og du vil få samme svar !!!

og du siger jo selv at agp bliver forældet så hvorfor ikke investere i noget der er billigere og MINDST ligeså godt ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:33 #19
Vi er jo som sædvanlig enige  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:34 #20
madsgr, prismæssig skal den ligge omkring kr. 4000.-    ! ! ! !
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:35 #21
Det er også muligt at tildele enkelt hardware flere kanaler, så der opnås højere båndbredde. Mindre krævende hardware vil køre med 1X, mens eksempelvis grafikkort laves til 16X. Dette vil også betyde at kortene fysisk skal have forskellige porte på bundkortet. Men mon ikke denne tråd er løbet af sporet nu.

madsgr - du får ret og jeg får fred :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:35 #22
Så glem PCI express
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:35 #23
nååå.... hvis du vil så gå ud og invester i en pc som bliver forældet lige med det samme...

det er sku ik mit problem....

*****

dø nu!

ses
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:36 #24
koden, DET ER ET UDMÆRKET KØB ! ! !
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:36 #25
YESSSSS hvor er det god lir at jeg fik ret.. HAHAHAHA
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:37 #26
I hvad ? ?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:38 #27
Madsgr> ved du hvad ironi er??

Ironi er jeg giver dig ret bare for at få fred for dine uargumenteret forslag og kommentare!

Koden - som der bliver sagt er maskinen et godt køb til prisen.
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:38 #28
i at jeg giver dig dårlig karma !!!
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:40 #29
madsgr lad nu være med at tage sådan på vej for pokker da!
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:41 #30

Tak for den karma madsgr!

Gud fader bevarres
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:41 #31
jaaaa... det var jo synd
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:42 #32
Hvad er dit problem madsgr ? ?

Når du kun har kr. 4000.- at købe for, kan du ikke få et PCI Express system. Derfor er det uvedkommende, at et PCI Express system er bedre end den han har kik på.

Selvfølgelig et PCI Express fremtiden, men det hjælper ikke noget, hvis man ikke har råd til det ! !
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:42 #33
Madsgr du er anmeldt
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:44 #34
hvad så ???

jeg laver da bare en bruger til !
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:45 #35
dragonknigt -> pci motherboard er IKKE dyrere end de andre....
de kan koste op imod 1000 .-
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 15:46 #36
Ja, hvorfor kommer det ikke bagpå mig!

Har fået mening nok om dig så *Slut herfra*
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 15:49 #37
jajaja den er god med dig !

jeg siger bare at han kunne måske lige spare de sidste 500-1000 kr op og få noget der virkelig rykker !!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 16:11 #38
madsgr, bevis lige din påstand, at du kan sammensætte et PCI Express socket 775 system til kr. 4500.-

Venter spændt ! ! !
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 16:22 #39
dragon> Jeg har tjekket lidt på brugerens support herinde, og hans opførsel kommer ikke abgpå mig *GH*

http://www.eksperten.dk/spm/579282

Kommentar: madsgr

Bios på harddisken :D

Viser jo tydeligt hans erfaring, og underbygger fint min mening om brugeren. Mon ikke også opretter har forstået hvem der har styr på hvad og ikke.
--

http://www.eksperten.dk/spm/574269

Intel og AMD på samme bundkort

Tilmed tager han point selv.

Så lad ham bare morer sig med karma, kan ikke være mere ligeglad du
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 16:27 #40
Specielt den med BIOS på hard disken er utrolig morsom
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2005 - 21:04 #41
madsgr: Du bedes venligst revidere dit sprogbrug her på Eksperten, for et sprog som du bruger i dette spørgsmål, ønsker vi ikke at se. Indlæg skal holdes i sober tone.

Du tildeles derfor en advarsel for at overtræde punkt 2.2 i Eksperten regelsæt - http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Snowball / CoAdmin
Avatar billede madsgr Nybegynder
12. januar 2005 - 21:12 #42
jeg hader snevejr
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 22:48 #43
Alle Vi andre elsker det...

Freehelp hvorfor har du ikke sagt noget til mig om denne Hyggelige trød... Det er jo lige noget for mig...

Og bare lige for at hjælpe Madsgr... Alle mine bioser er altså inde i min HDD og mit ram sidder på min blæser... og jeg skal nok også lige husker at sige at jeg har ingen strømforsyning da den bare larmer og køre fint uden.. Altså min Duel Amd 3Ghz & P4 1800.... Så kan i lære det ;)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 22:50 #44
Hov Hov og jeg har 1 agpx4 og 3xSLI kort i min nye comp.. som faktisk er en Dell....