Avatar billede tynde Nybegynder
12. januar 2005 - 14:19 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

oioxml format fra Excel?

Er der nogen der ved om man kan gemme exceldokument i oioxml format?
Stat og kommune vil have faktura i dette format fra d. 1/2-05.
Avatar billede bak Seniormester
12. januar 2005 - 20:07 #1
Det kan man ikke umiddeltbart.
Det vil kræve en større mængde kodning idet hvert felt skal oversættes til et standard format.
Fagpoler ved meget mere om dette, men jeg mener at han gik over til en indscanningsløsning istedet.
Avatar billede sjap Praktikant
12. januar 2005 - 20:14 #2
Prøv evt. at se på

http://www.oio.dk/XML/standardisering/eHandel/materialer/OIOXMLeFaktura

De har dog så vidt jeg kan se ikke noget, men du kan evt. stille spørgsmålet her

http://isb.oio.dk/forum/
Avatar billede b_hansen Novice
13. januar 2005 - 08:08 #3
Jeg er enig i, at det vil være en lidt stor mundfuld at kode i Excel. Til gengæld ved jeg, at bl.a. Stone's Summa Summarum nu er i stand til at sende elektroniske fakturaer i OIOXML.

Hvis du vil sende de elektroniske fakturaer, skal du huske at få en aftale med en såkaldt VANS-leverandør.
Avatar billede fagpoler Novice
13. januar 2005 - 08:24 #4
Jeg var ved at begynde på at lave en Excel faktura om til OIOXLM fil, men jeg fandt ud af det var alt for dyrt at bruge. Man skal have en VPN tunnel til en Vans leverandør, Den Vans leverandør jeg kikkede på skulle have 1800 kr i oprettelse, samt 180 kr i måneden og jeg tror det var 0,25 kr pr. faktura. Så jeg lavede det sådan at jeg laver en TIFF fil som jeg sender som vedhæftet fil til en Læs ind leverandør, det er nemt og det er gratis. For at lave en TIFF fil skal man have mindst et element af Office 2003, med Office 2003 bliver der læst et Program Microsoft Office Document Image Writer ind, det er en slags Printer drever, som ligger i den dialogboks hvor du vælger printer, (det svare til Adobes PDF)Man vælger Egenskaber i dialogboksen samt Avanceret og TiFF.
Avatar billede tynde Nybegynder
19. januar 2005 - 08:07 #5
Tak for gode kommentarer. Jeg lukker spørgsmålet, så hvis I kommer med et svar, deler jeg de 60 point i fire.
Avatar billede sjap Praktikant
19. januar 2005 - 08:58 #6
Det er godt nok noget mere besværligt end man umiddelbart skulle tro. Men omlægningen til elektronisk fakturering er måske ikke ment som en lettelse? :0)
Avatar billede b_hansen Novice
19. januar 2005 - 09:06 #7
sjap> nu sidder jeg i en offentlig forvaltning, og her håber vi da, at det bliver en lettelse på et eller andet tidspunkt ;-)
Avatar billede fagpoler Novice
19. januar 2005 - 13:24 #8
Jeg håber at du fandt en løsning du kunne bruge?
Avatar billede tynde Nybegynder
26. januar 2005 - 14:50 #9
Hov, der mangler vist et svar fra Bak.
Som krølle på halen kan jeg fortælle at min kone, som er folkeskolelærer, skal fra d. 1/2-05 udfylde en skriftlig formular, hver gang hun skal købe et eller andet????????? Så deeeeeet!
Avatar billede bak Seniormester
26. januar 2005 - 15:38 #10
gør ikke noget med det svar :-)
Tror jeg bliver nødt til at sætte mig ind i det med xml filerne. Noget tyder på at det bliver et hit......