Avatar billede brianmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 11:45 Der er 4 kommentarer

Webcam styring i Access

Jeg har lavet en medlemsdatabase i Access, hvori jeg også har lavet plads til billeder af medlemmer. Vi har nu tilsluttet et Logitech webcam som fungerer fint. I brugervenlighedens navn ville jeg nu gerne lave det sådan at man direkte fra medlemskartoteket ved hjælp af kommandoknapper kunne kontrollere kameraet. Dvs. starte et af programmets elementer, samt aktivere udløseren, når motivet er i fokus og billedet skal tages. Samtidig skal det selv gemme billedet på en forud-defineret lokation, og filnavnet skal være = medlemsid.
Er der overhovet nogen som har leget med dette og har nogen erfaringer de vil øse af ??
Avatar billede mugs Novice
12. januar 2005 - 11:51 #1
Følger spørgsmålet.
Avatar billede ricky Nybegynder
12. januar 2005 - 12:28 #2
Avatar billede brianmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 12:42 #3
Har lige tjekket ovenstående links, og det er faktisk noget i den retning jeg tænkte på. Jeg tror jeg vil starte projektet op i det små, og se om jeg kan få det til at virke. Jeg lader nok lige spørgsmålet være åbent lidt endnu, i det tilfælde at andre har konkrete eksempler fra Access, eller måske forslag til andre løsninger..
Avatar billede overchord Nybegynder
12. januar 2005 - 15:43 #4
Der kommer en slags indbygget kontrol med windoze:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wiaaut/wia/wiax/overviews/aboutwiaautomation.asp

denne skulle vaere tilgaengelig fra scripting languages (altsaa VBA) - men jeg har ikke selv afproevet dette...