Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 20:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hakkende lyd

JEg har et mega træls problem med min lyd. Hver gang jeg afspiller en eller anden form for lydfil, så hakker og \'skratter\' lyden. Det gælder alle slags filer ( Specielt wave og MP3),dog er cd\'er og nogle spil undtaget ( bl.a. UT). Det er et problem jeg har døjet med i længe, og som jeg aldrig før har haft på min computer (heller ikke inden den blev opgraderet). Mit spørgsmål er hvordan får jeg den til at lade være med det ??
Har hørt at procesoren kan have indflydelse på lyden, og da mit grafikkort har Onboard processor. Kunne det så tænkes at den måske kunne være en del af problemet ??

Teknisk data omkring min PC\'er
AMD K6 II 350 MHz
98 MB SDRAM
GeForce 2 MX 300MHz graffikkort.
Direct X 8.0
Spacewalker Soundsystem 3D 64 Voice Wavetable HOT-247 Lydkort

Avatar billede vessel Nybegynder
19. marts 2001 - 21:01 #1
Opdater dit lydkort med de nyeste drivere.
Hvis det ikke virker, så prøv at sætte lydkortet i et andet PCI-slot
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 21:02 #2
Det skal lige tilføjes at den hakker kun i lyden i Windows når computeren arbejder i baggrunden, og bare så lidt som at være på nettet, giver så store forstyrrelser i lyden af MP3\'er at det er håbløst at høre musik på samme tid, som man er på nettet. Mit styrresystem er foresten Windows 98 2.udgave.

Hilsen Bono
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 21:03 #3
Det har jeg prøve, det virker ikke
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 21:14 #4
Prøv at flytte lydkortet til et andet slot.
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 21:20 #5
dette problem kan opstå når der er fejl i dit windows den eneste løsning er at formatere:(
Avatar billede linform Nybegynder
19. marts 2001 - 21:20 #6
Prøv at checke, at Cd-rom er sat til DMA
(i enhedshåndteringen)
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 21:30 #7
Den er ikke sat til DMA, desuden hvis jeg klikker i det felt, popper der bare en advarsel op omkring at man kan risikere at enheden så ikke fungere korrekt, og at man skal kontakte ens hardware forhandler for at sikre sig at den undstøtter denne enhed. Men jeg kan da oplyse at mit cd-rom drev er et fra Creative og hedder under enhedshåndteringen :CREATIVE CD3630E AC101 det kan være at du måske ved om denne type understøtter det.
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 21:31 #8
Shadmuda >> Det har jeg prøvet et par gange, da jeg har haft en del kuk i windows. Men det har ikke hjulpet. Desværre.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. marts 2001 - 21:36 #9
Hvis ikke formatering hjælper så kender shadmuda ikke andre muligheder!!
Avatar billede momoney Novice
19. marts 2001 - 21:40 #10
Jeg har oplevede et ligende problem...
Tro det eller lad være.
Det var mit virusprogram.......
Avatar billede momoney Novice
19. marts 2001 - 21:40 #11
Hvis den står og scanner hele tiden laver den hakker i lyden.....
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 21:56 #12
Har prøvet at lukke alle mine programmer, som køre i baggrunden ned, men det hjalp ikke. Køre desuden ikke med virusscanner, da jeg syntes at det øger startop tiden på min computer.
Avatar billede momoney Novice
19. marts 2001 - 21:59 #13
Hmm. Det var bare et kvalificeret bud :O(
Så kan jeg ikke komme med nogen gode ideer....
Har du forsøgt producentens support.
Altså producenten af dit lydkort ????

Det har jeg gjort før,
de er kanon gode...
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 22:00 #14
Har du prøvet at flytte lydkortet til et andet slot?
Avatar billede bono Nybegynder
19. marts 2001 - 22:16 #15
Til makse : Ja det har jeg men jeg syntes ikke det hjælper. Kan det være fordi mit kort er et ISA kort ?

Til momoney : Ja, det var et kvalificeret bud, tilmed godt, da jeg før har oplevet problemer med den slags programmer.
Ang. support. Nej det har jeg ikke af en grund. Jeg kan simpelthen ikke finde et nummer dertil på nogen som helst stedder. Har du da samme type lydkort som mit ?? Hvis du nu skulle ligge inde med et support nummer dertil.

Kan desuden ikke finde noget brugbart omkring Shuttle, som laver mit lydkort.
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 22:21 #16
Prøv i din bios at tildele kortet et fast IRQ nr.
\'Assign IRQ\' eller noget ligende hedder det.
Avatar billede momoney Novice
19. marts 2001 - 22:26 #17
Nope jeg har creative....
Okay lad mig lige prøve....

hvor har du købt kortet ????
Avatar billede momoney Novice
19. marts 2001 - 22:51 #18
Okay alt hvad jeg umiddelbart kan finde ud af er denne hjemmeside.
http://www.spacewalker.com/english/

Men der står ikke noget om dit lydkort,
selvom at der er info om den på den polsk side....

Derudover er jeg stødt ind i mange links der omtaler DELL computer....
Så jeg antager at din maskine er en Dell, ellers køre de tilsyneladene med den type lydkort..

Nå men held og lykke...
Martin
Avatar billede jasber Nybegynder
20. marts 2001 - 00:53 #19
Kunne tyde på at du bruger WinAMP, og at den prøver at bruge flere ressourcer/CPU tid end din maskine kan tilbyde - Hvis du bruger WinAMP kan du ændre på opsætningen under \"Options\", \"Preferences\", \"Nullsoft waveout...\", \"configure\" - Prøv eks. vis. at tweeke på \"buffer length\" og/eller \"Priority\".
Avatar billede bono Nybegynder
20. marts 2001 - 12:36 #20
Det er ikke kun ved winamp, men også den som er i napster. så det kan ikke det være det. Desuden så er problemet først opstået fornyeligt, og lyden skratter også på wave lyde i windows, fx startup lyden.
Avatar billede bono Nybegynder
20. marts 2001 - 12:39 #21
Momoney >> Nej jeg har ikke en DELL, min computer er en MyCom. Desuden så er det, det lydkort der har siddet i min pc\'er lige fra den blev købt.
Avatar billede momoney Novice
20. marts 2001 - 13:37 #22
Oki jeg kunne bare forstille mig at de muligvis kender noget til det.
Det er da en mulighed at ringe og for høre sig...
Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 22:34 #23
Problemet er løst, jeg har købt et nyt og bedre lydkort + Surround højttalersæt