Avatar billede djon Nybegynder
12. januar 2005 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LCD vs Plastma m.m

Jeg overvejer lidt at købe sådan et Dell LCD 26" tv, en af mine venner vil sælge billigt pga. pengemangel. Det skal bruges til tv og evt. til at se min com skærm lidt på afstand. Man hører jo meget om alle de der plastma skærme, men er de meget bedre end LCD, eller hvordan? Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på - opløsningen eller sådan?

/djon
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2005 - 11:06 #1
LCD har bedre levetid end plasma.
LCD er efter min opfattelse hurtigere og generelt bedre.

Vær særligt opmærksom på pixel fejl, pixels der eventuelt altid er slukket eller tændt, de kommer til at irritere dig meget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 11:23 #2
LCD er meget bedre end Plasma. Den eneste årsag til at de helt store skærme er plasma skærme, er at det endnu ikke er lykkedes at lave dem i LCD, og det er derfor når man kommer op i 30 - 35 tommers skærme, så skifter det fra LCD skærme til plasma.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at gå ind i en velassorteret tv forretning, og tag en kik på begge typer, hvor der på skærmen vises en film med hurtige panoreringer. Så vil du se hvorfor LCD er overlegen.
Avatar billede djon Nybegynder
12. januar 2005 - 11:56 #3
Ok - kvaliteten er bedre, men tror i godt det kan bruges til at lege computerskærm ind i mellem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 12:31 #4
har din comp: tv out kan det sagtens kobles sammen

det kan også være; at skærmen har en almindelig pc skærmtilslutning D stik
Avatar billede djon Nybegynder
12. januar 2005 - 13:02 #5
Det har den...jeg er ikke så haj her på eksperten, men når i har lavet kommentarer, kan jeg jo ikke give points...
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:06 #6
Hvis du vil give points, beder du den/dem du vil tildele points, om at lægge et svar. Du skal så til venstre klikke på det/de navn/navne, som du vil give points, og så blot tryk på accepter.

Her har du mit svar, så er det op til dig, om du vil bruge det.

Men husk james t.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:07 #7
Ups, det blev ikke et svar  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. januar 2005 - 00:40 #8
james t, vil du have halvdelen ? ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. januar 2005 - 07:55 #9
Nej det går nok uden.
Avatar billede djon Nybegynder
13. januar 2005 - 08:43 #10
- dejligt med nogle ærlige sjæle, når jeg nu kun fik givet gragonknight point :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 11:58 #11
Så takker jeg.  :-)