Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:18 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Retningslinier for Eksperten.dk?

Hej.

Jeg er ny her og er lidt usikker på nogle ting herinde. Jeg er en ivrig deltagere i flere fora, men har aldrig før været ude for så "avanceret" et forum som Eksperten.dk - på godt og ondt ;o).

Har prøvet at bruge søgefunktionen - men uden held. Er der derfor en venlig og pædagogisk sjæl herinde, der kan forklare mig - eller henvise til et link - hvordan det fungerer herinde?

Fx hvornår vælger man "Svar" kontra "Kommentar", når man vil poste i en andens tråd/spørgsmål.

Hvad er det der point-system for noget? Jeg kan forstå, at det er trådens ejermand, der bestemmer, hvor mange point et spørgsmål/svar er "værd"?! Men hvad skal man egl. bruge det til?

På forhånd tak for jeres overbærenhed, hvis lign. spørgsmål skulle have været oppe mange gange før :o/.

MVH
//Cookie_II
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:22 #1
Avatar billede syvon Nybegynder
11. januar 2005 - 23:26 #2
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 23:31 #3
godt at se nogen der viser interesse for tingene :)
pointsystemet herinde gør at du får hurtigere og mange gange mere kompetent hjælp end du vil gøre på andre fora.
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2005 - 23:31 #4
NB! - spørgsmål om Eksperten er gratis - så her må du selv lægge et svar og accepterer det.  Bare spørg løs !
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:33 #5
DAMN! Tak til jer begge. Føler mig lidt dum nu ;-p! Søgte på ord som guide-lines, pointgivning, kommentar kontra svar osv osv - og kan godt se nu, hvorfor det ikke gav pote *G*. Undskyld min dumhed.

Nedenstående kunne jeg ikke gøre, men det er vel fordi I har brugt Kommentar fremfor Svar :o)?
----
Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis. Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg.
----

Kan I ikke oprette et svar begge to, så I kan få points .... og jeg kan afprøve denne funktion :o)?
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:34 #6
cookie II  >> Lig selv et svar og afprøv funktionenen:)
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:34 #7
funktionen hehe
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 23:35 #8
nej som espersen skriver er spørgsmål om eksperten gratis, så læg et svar selv og accepter dette, så er det lukket og du får dine point igen.
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:35 #9
I er hurtige herinde. Tak til endnu flere end "bare" de to første *G*.

>> Kalp, dette er et svar.... hm, gad vide, hvad der så sker :-o?!
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:37 #10
cookie II marker dit navn og tryk accepter:)
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:40 #11
>> Kalp, ai, hvor smart :o)!

Men det burde da være jer, der oprettede svar, så jeg kan give jer point :D!

>> nopsen - hm, er ikke så hooked på den idé med pointene så. Jeg er som sagt også aktiv i andre fora.... hvor jeg prøver at hjælpe så hurtigt og kompetent, jeg kan - uden point ;o)!

Nåh, OK .... ville da gerne have giver JER pointene ... men OK, jeg tager dem retur *G*.

Hvor mange point har man da på sin "konto"? Risikerer man at gå "fallit". Ja, sorry, men har ikke nået at læse retningslinierne endnu ;-p!
Avatar billede syvon Nybegynder
11. januar 2005 - 23:44 #12
du starter med at få 300 + 5 points ved oprettelse som bruger på eksperten.

og om du løber tør kommer jo an på hvor meget du bruger af dem du har og hvor mange du tjænerved at hjælpe andre.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 23:45 #13
du går ikke fallit på den måde, du kan altid oprette spørsgmål til 0 point alligevel og stadig få svar.
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:46 #14
>> syvon - Nåh, på DEN måde .... hm, underligt system, men jeg skal nok se lyset en dag *G*.

Tak for hjælpen til jer alle. I har alle været meget venlige og pædagogiske ;o)!
Avatar billede syvon Nybegynder
11. januar 2005 - 23:47 #15
samtidigt får du så også 5 points pr dag du er bruger på eksperten.
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:47 #16
>> nopsen: "oprette spørsgmål til 0 point alligevel og stadig få svar."

Da ikke, hvis alle herinde er point-ryttere *GGG*?!
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:50 #17
>> syvon, now you're talking :o)! Fedt at få tildelt point for ikke at yde en dyt ;-p!

Men tror nok, jeg har luret finten nu. Man skal bare være vildt fedtede med at give point ud - og så kun gide svare på spm, der giver mange point *G*! Ai, seriøst ... men lyder ikke helt "uselvisk", det der point-system, vel ;-p?
Avatar billede syvon Nybegynder
11. januar 2005 - 23:51 #18
Det er det så heldigvis heller ikke alle der er point-ryttere :)
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 23:52 #19
hehe nej du har ret, men det kan jeg så stå inde for at alle ikke er, generelt er folk herinde meget villige til at hjælpe, hvis bare man overholder nogen få retningslinier, som at give feedback til dem der hjælper og ikke bare forsvinde fra sine tråde osv, så får du helt sikkert hjælp alligevel.
der er desuden nogen af de fatse brugere herinde som nægter at tage imod point :)
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 23:53 #20
fatse = faste
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:56 #21
>> syvon, jeps, og dem vil jeg hi-5'e! Det er jo sådanne nogle som jer. I har jo hjulpet mig i aften - selv om det ikke gav points!

Så TAK igen og nat nat... vi "ses" nok en anden gang... i en anden tråd :o).
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:58 #22
Godnat:)

Og eksperten må se at få styr på deres mailserver fik ikke en eneste mail herfra efter jeg forlod den hehe
Avatar billede syvon Nybegynder
11. januar 2005 - 23:59 #23
Ja det gør vi jo nok.  :)
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
11. januar 2005 - 23:59 #24
>> nopsen, mit sidste svar passer jo også fint til dit sidste svar og ikke lkun syvons :o).

>> ALLE - TAK for hjælpen :o)! Vi "ses" nok igen. Nat nat
Avatar billede nopsen Ekspert
12. januar 2005 - 00:00 #25
selv tak :)
Avatar billede nopsen Ekspert
12. januar 2005 - 00:01 #26
kalp> virker hos mig
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:02 #27
>> kalp, er i hvert fald ret sikker på, at vores veje nok skal krydse hinanden igen i et par tråde! Men til da - så TAK for hjælpen til dig også for i aften :o)

.... og pøj-pøj med mail-serveren ;-p!
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:03 #28
Lige et sidste spm ....

Er det tilladt at "chatte" sådan i en tråd, som vi har gjort i aften *G*???
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:04 #29
cookie II >> ja hehe
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:05 #30
cookie II>> Det ikke kun mailserveren.. min boks med seneste indlæg i spørgsmål jeg deltager i fungere sgu heller ikke helt som den skal.. opdatere ikke så godt!

og cookie ja mon ikke vi ses i et par tråde hehe:)
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:10 #31
>> kalp, surt show med listen over seneste indlæg :o/. Virker måske igen i morgen :o)?

Mht trådene .... så ved du godt, hvilke jeg tænker på, ikk' ... eller hur *G*?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:12 #32
Måske ikke siden du spørger hehe.. men gættede på hijackthis (virus kategorien)
eftersom jeg kunne se du selv ved hvordan de renses:)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:13 #33
og ellers må du gerne uddybe hehe
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:15 #34
>> kalp, godt gættet *G*! Så der ses vi nok igen :o).
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:17 #35
Nåh ... endnu en 5. gang tak for hjælpen til alle *G*. Vi "ses"!
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:22 #36
glæder mig da at høre hehe:)
Vi ses;)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:26 #37
bare en kommentar.. der kom alle mails.. 45 forsinkede hehe
Avatar billede cookie_ll Nybegynder
12. januar 2005 - 00:30 #38
kalp - better late than never ;-p! See ya'!