Avatar billede martinm Nybegynder
11. januar 2005 - 22:30 Der er 7 kommentarer

MS SQL Stored Procedure

Hejsa,

Jeg har en lille problemstilling.

Jeg har på min applikationsserver 5 whileløkker, som bygger noget xml data og sender dette til 5 forskellige stored procedures.

Disse 5 stored procedures bliver til sidst commited(vha. kode på applikationsserveren), og hvis der skal fejl i mere en af de 5 stored procedures, skal alle rulles tilbage.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 07:27 #1
Hvis du laver en begin transaction, kalder de 5 SP og enten laver commit eller
rollback, så sker det vel helt automatisk ??
Avatar billede martinm Nybegynder
12. januar 2005 - 10:58 #2
Det håber jeg.
Skaber MSSQL en implicit transaktion for mig? Skal der skrives noget begin transaction/commit/rollback i TSQLen eller er det nok i koden på App. serveren?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 11:52 #3
Du kan starte en transaktion både med SQL statements og i det database API
du anvender.
Avatar billede martinm Nybegynder
12. januar 2005 - 19:10 #4
Tak, nu spiller det. Jeg sender XML til SP og benytter i mit TSQL OPENXML metoden.

Det spiller rigtigt godt både i updates og inserts.

Læg et svar arne!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 19:16 #5
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2005 - 19:18 #6
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 20:32 #7
??