Avatar billede nbr Nybegynder
11. januar 2005 - 20:41 Der er 9 kommentarer

Problemer med at sende mails

Jeg har et problem når jeg forsøger at sende en mail til alle i mit adressekartotek (venner/familie). Den skriver:

Task 'mail.eremo.dk - Sending' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Jeg har ikke haft det problem før.........

Kan det være én af modtager-emailadresserne der driller - eller kan det skyldes en forkert opsætning (evt. forker opsætning i Norton Antivirus/Internet Security)???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 20:48 #1
det kan være at serveren er nede.. og at du kan sende igen senere, check evt. drifstatus.??
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. januar 2005 - 20:51 #2
Prøv at afinstallere norton - begge programmer - restart og derefter geninstallerer du dem igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 20:52 #3
prøv evt. 1. at slå dit antivir fra.?
ellers denne smøre.
men måske dette kan hjælpe ??
http://support.microsoft.com/kb/836491
http://support.microsoft.com/kb/304008

her et 2.forslag
Citat >< A recent update to Outlook 2002 prevents attachments from being sent. Here is the fix.

OL2002: You Cannot Open Attachments
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q290497&

http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm
or
http://www.simtel.net/pub/pd/62314.html

kilde >> http://www.experts-exchange.com/Applications/MS_Office/Outlook/Q_20843003.html
håber du for noget ud det.
Avatar billede nbr Nybegynder
11. januar 2005 - 20:56 #4
til artfreak - serveren er ikke nede. Jeg kan godt sende til f.eks. en enkelt på mit adressekartotek. Problemet opstår når jeg vil sende til alle........ Forslaget med attachtments er heller ikke problemet - jeg vedhæfter ikke noget på det jeg sender.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 21:01 #5
i de fora, snakker de om at opdatere både det 1 og det 2...?
har du alle service packs, fixes..?
Ogås at man kan stille timeout til xx min..?
Avatar billede sharkman Nybegynder
11. januar 2005 - 23:14 #6
Efter min mening kan der være 2 årsager: Firewall og Antivirus program. Det har du også regnet ud..
Antivirus program: Jeg ville prøve følgende: Åbn Norton Antivirus>Options>Internet>Email>fjern flueben ved "Scan outging Email">afslut med OK.
Firewal: Jeg kender ikke Nortons FW, men i min Zone Alarm Pro findes der en avanceret indstilling under "Outbound MailSafe Protection", og her kan man bestemme, hvor mange e-mails der må sendes på én gang, ligesom man kan bestemme et maksimum antal modtagere af samme e-mail. Prøv at kigge efter en lignende funktion i Nortons FW.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2005 - 01:25 #7
måske en god ide.??
ligger et svar, hvis du kunne bruge min kommentar til noget, ellers se bort fra mit svar..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2005 - 01:25 #8
.O)
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. marts 2005 - 21:16 #9
Fik du løst problemet?
Husk at lukke spørgsmålet..
:-D