Avatar billede cyber-system Nybegynder
11. januar 2005 - 20:06 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Manglende Software til fremstilling af Egne DVDér med MENU

Hey.

Jeg har nu leget med DVD i snart et år og har næsten været alt igennem.

Jeg er begyndt at lave mine egne DVDér med menu, lige nu bruger jeg NeroVision 3, det er bare ret skod hvis man gerne vil lave en fed og ordenlig DVD Menu eller interaktive DVD menu, der må da findes noget software der kan gøre det ordenligt, sådan som de Professionelle gør, hvad for en software bruger de og er den til at få fat i

Kort sagt jeg mangler et ordenligt program til at lave DVD Menuer

Håber der er en der ved bare lidt mere end mig om det her

MVH
Cyber-System
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. januar 2005 - 20:21 #1
Kigger med, vil selv til at lave en egenproduktion :)
Avatar billede cyber-system Nybegynder
11. januar 2005 - 20:24 #2
ja ik det er mega fedt, du har måske samme problem, hvad for et program bruger du nu
Avatar billede tmoller Nybegynder
11. januar 2005 - 20:46 #3
Jeg vil helt klart anbefale Ulead. Enten den "lille" moviefaktory eller den lidt større DVD Workshop.
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 21:27 #4
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 21:49 #5
Du kan prøve denne trial:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Den har jeg selv og er meget glad for. Du kan stort set lave alt på den.
Men der er også denne:
http://www.abmedia.dk/video/spruce.htm
Og den er gratis. Jeg har prøvet den, men har ikke kunnet få den til at fungere hos mig, men derfor kan det jo godt være,at du kan få den til at fungere.
Avatar billede cyber-system Nybegynder
11. januar 2005 - 22:05 #6
Jeg er ked af at må sige at jeg deswærre ikke kan bruge jeres svar Ulead er skod, jeg skulle meget gerne have et Professinelt program IKKE EN DEMO ELLER TRAIL
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:07 #7
cyber-system>> Hvis du er god til html eller programmering i et andet sprog kan du lave din menu i det.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:09 #8
Har du kigget på det sidste link, jeg smed? Det er ganske gratis.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:10 #9
Ellers må du jo til lommerne eller lave det selv, som kalp foreslår.
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:11 #10
norbert>> Eftersom jeg ikke har prøvet det med dvd endnu.. fungere de ligesom almindelige cd'ere med en autorun.inf?
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:16 #11
Når du har lavet menuerne, virker de på samme måde som en købeDVD. Du kan dog i selve programmet bestemme, om filmen bare skal starte op selv, eller om den skal igennem menyen først. Sådan virker Tmpgenc DVD Author ihvertfald.  Og jeg vil tro, at spruce virker på samme måde, men jeg har som sagt aldrig rigtig kunne få den til at fungere hos mig (den melder at den mangler en fil), men andre der har prøvet programmet, har givet de meldinger.
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:19 #12
cyber-system>> Min pointe er i hvertfald at man kan lave sine menu'er i et programmeringssprog man er god til... det eneste jeg så ikke ved er om DVD'ere også har en autorun.inf fil.. har de så kan du få lidt inspiration fra min artikel.
Avatar billede tmoller Nybegynder
11. januar 2005 - 22:22 #13
Jeg beklager at du finder Ulead DVD Workshop for SKOD - Det er ellers det "DE" bruger. Det koster i omegnen af 4000,- kr. Men det har du så på en time dømt som skod !
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:26 #14
Jeg synes nu at Tmpgenc DVD Author er bedre til menyer, selv om den kun koster en tiendedel af hvad Ulead DVD Workshop koster. I Tmpgenc DVD Author kan du rykke teksten fuldstændig som du vil, det mindes jeg ikke man kan i Ulead DVD Workshop. Men ellers må jeg prøve igen :-)
Men skod - nej, det synes jeg heller ikke man kan kalde det.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:27 #15
Men éllers må du til lommerne, hvis det skal være professionelt, du kan jo ikke få noget professionelt gratis, det må man betale for.
Avatar billede tmoller Nybegynder
11. januar 2005 - 22:32 #16
Det kan man godt, også frit vælge størrelsen på "preview-vinduersknapper"
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:35 #17
Jeg vil da kigge på det igen, men ellers vil jeg sige at jeg beholder Tmpgenc DVD Author, den er jeg fortrolig med og kan lave en menu på meget kort tid sammen med photoshop. :-)
Avatar billede cyber-system Nybegynder
11. januar 2005 - 22:38 #18
Jeg takker 10000000000 gange for jeres muligheder, jeg kan ikke programere så der er jo udelukket, men det kan jo læres, i må regne med det program jeg søger skal jeg kunne lave min egen DVD fra bunden, det er lykkes for mig at lave min egen DVD ud fra nogle musik videoer jeg har og det gik rigtig godt, men det program jeg bruger kan ikke mere end det og det er ikke nok

MEN NU HAR JEG FUNDET DET RIGTIGE PROGRAM

Adobe Encore DVD kan gøre det hele det koster godt nok 4999$ ca 33000 Kr men der er jo andre til man kan gøre for at få fat i det HE HE.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 22:43 #19
Det er rigtigt, det gør det fra bunden - med grabbing, klip og overgange og med konvertering og det hele, men du spurgte nu kun om, hvilket program til at lave dvd-menuer med.
Avatar billede henninga Novice
12. januar 2005 - 01:06 #20
Adobe Encore DVD koster 3.995 Kr - og er et super program til dvd-authoring.
Pinnacle Impression er osse et proff program.
Sonic DVD Producer er osse proff.

Den store forskel er, at du kan bruge flere lydspor (sprog), flere subtitles (sprog), animerede menuer og meget andet godt.

Til [kalp] - en dvd til en dvd-afspiller bruger ikke autorun.inf eller noget andet programmerings-halløj. Den har ifo-filerne som indeholder "programmet" der styrer afspilningen.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. januar 2005 - 01:42 #21
Jeg kan også lige nævne DVD lap pro (heller ikke gratis), men jeg var også nået til et punkt hvor Tmpgenc DVD Author og Spruce ikke kunne følge med.

Jeg ville lave en menu som bestod af en film som kørte i loop med lyd, og det kunne DVD lap pro.

Adobe Encore DVD er sikkert lige så godt, men jeg syntes det var lidt svært at gå i gang med. DVD lap pro har en god dansk vejledning på nettet, så nu kan jeg allerede en del *S*
http://www.mediachance.com/dvdlab/index.html

Kom hurtigt igang manual:
http://www.mediachance.com/dvdlab/Help/danish/index.htm
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 20:28 #22
Lukketid?
Avatar billede cyber-system Nybegynder
10. juli 2005 - 15:42 #23
Adobe Encore DVD er ret svær at bruge syntes jeg, men tak for hjælpen til ALLE
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juli 2005 - 16:19 #24
Tak for response.

Undrer mig bare - hvad var det med vores svar som ikke var brugbart, siden du tager alle point selv?