Avatar billede kasseper Nybegynder
19. marts 2001 - 19:23 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

silverado cpu køler

Hej alle sammen
Jeg har købt en silverado cpu køler fra noisecontrol, men ka ikke helt hitte ud af hvordan jeg sætter strøm på svinet.
På bundkortet er der kun 1 stik til \'cpu-fan\' men der er 2 ledninger på køleren.

mit bundkort er et asus a7v133

mange tak

Kasseper
Avatar billede red Nybegynder
19. marts 2001 - 19:34 #1
Du skal ikke hænge mig op på dette pga. manglene viden, men er den ene ikke til at måle RPM (Rounds Per Minutes) på blæseren ?

/Red
Avatar billede smms Nybegynder
19. marts 2001 - 19:34 #2
har du et aflagt powerkabel til en HD
Avatar billede red Nybegynder
19. marts 2001 - 19:35 #3
Rounds Per Minute :)
Avatar billede smms Nybegynder
19. marts 2001 - 19:35 #4
Problemet er vel du ikke kan få power til blæseren
Avatar billede red Nybegynder
19. marts 2001 - 19:36 #5
Han kan ikke finde ud af hvad for et stik der skal på power....
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 19:39 #6
De er begge til power, da der er to blæserer.
Der er også rpm måling på bagge blæserer.
Du skal have fat på en omformer til de alm. strømstik til hd der er, så du får et ekstra strømstik til køleren. Men er der ikke en sådan, med silverado køleren?
Avatar billede vessel Nybegynder
19. marts 2001 - 19:40 #7
Jeg har samme køler...  Det ene skal du sætte til CPU-fan stikket. Og så har du sikkert et andet stik magen til, - det hedder sikkert FAN2 - eller noget i den retning.  På mit bundkort sidder stikkene i hvert sit hjørne - upraktisk. Men ledningerne kan liiiige nå. Hvilket bundkort er det ?
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 19:42 #8
Jep, som vessel siger, så burde der nu være min. to stik til det.
Avatar billede red Nybegynder
19. marts 2001 - 19:43 #9
´Han skriver \"mit bundkort er et asus a7v133\"
Avatar billede vessel Nybegynder
19. marts 2001 - 19:45 #10
Ja, det så jeg her bagefter - det må vist koste en kvajebajer...  *SKÅÅÅÅL*  :o)
Avatar billede red Nybegynder
19. marts 2001 - 19:46 #11
Tjaa :D
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 19:59 #12
Skåål. Jeg giver sgu også lige en :-)
Men så er problemmet jo løst, da det bundkort jo har flere stik til blæsere :-)
Avatar billede vessel Nybegynder
19. marts 2001 - 20:02 #13
RED> Silverado\'en, har to blæsere. Til hver blæser er der et stik med 3 ledninger: plus, minus og så en til at måle RPM.
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:05 #14
Jep. Kunne ikke have sagt det bedre :-)=
Jo selvfølgelig kunne jeg det, gad bare ikke. Det var derfor, jo det var.... Det var det altså....
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. marts 2001 - 20:07 #15
undskyld at jeg er så længe om at reagere, men min datter var lidt sulten...så efter 3 dl. grød er vi klar igen.
Der er 3 extra kabler med, men jeg kan ikke se hvordan de skal bruges, det ligner bare forlænger ledninger til dem der sidder på silverado køleren.

Og nu til antal stik på bundkortet, så er der hele FIRE stik til \'fan\'s, men så er der PWR-fan,f-fan og cha-fan ?????? kan jeg godt bare bruge et af dem...?
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:09 #16
De ekstra kabler der er med, er til at indstiller hvor meget blæserne skal blæse og larme.
Hvis du ikke bruger nogle kabler kører den med 12 volt og køler allerbedst, men larmer selvfølgelig også mest. Og det er nok kun til OC man har brug for det.
Så du skal vælge et af de andre, der står på hvor meget de er på.
Hvilken cpu har du? Og har/vil du OC?
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. marts 2001 - 20:12 #17
jeg har en simpel t-bird 1.000 mhz, og vil nok ikke oc\'e
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. marts 2001 - 20:13 #18
men jeg har jo sådan set, fået svar så tak for hjælpen. lidt til den ene og lidt mer til den anden :)
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:13 #19
Så skal du nok bruge den der hedder 8 eller 10 volt.
Men der står også anvisninger på selve kablet, til hvilken mhz de kan bruges til :-)
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:15 #20
Næeh, du kan sørme bruge helt ned til 6 volt :-)
Brug den, så larme din maskine ikke så meget...
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:15 #21
takker :-)
Avatar billede ari06 Nybegynder
04. april 2001 - 11:12 #22
Forskellige kabler = forskellige strømstyrker.
Du kan vælge at hente 12 v direkte fra bundkortet eller hente 5 v fra strømforsyningen...