Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:09 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

ADMIN forslag 2

Hvad med at sende et spørgeskema eller link til et afstemnings skeme her, om hvorvidt man ønsker bruger betaling?
http://www.eksperten.dk/spm/57947
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:11 #1
Nu var man lige så glad for at denne service var gratis. PLEASE lad være er mine klik på jeres sponsorer ikke nok?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:13 #2
det ville jo højst dreje sig om 10-50 årligt
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:15 #3
jeg er ikke nærig, men 10 kr mener jeg er helt ok:)
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:16 #4
også 50, men kun hvis det kan klares uden kreditkort(stoler ikke på dem). Måske girokort eller lignende
Avatar billede a-torsten Nybegynder
19. marts 2001 - 19:17 #5
At betale så lidt ville jo ikke være fair.. det ville jo ikke engang dække de omkostninger som det vil koste eksperten.dk .... Tænk nu på at der nok skal laves en fuldtidsarbejder administrere det hele...

-Anders
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
19. marts 2001 - 19:17 #6
Hvis der kom bruger betaling stopper jeg her, vil ikke betale penge for og hjælpe andre.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:17 #7
helt klar, giro kort system, eller normal bankoverførelsen til en konto, vil være fino...

men også gerne kredit
Avatar billede meyersweb Nybegynder
19. marts 2001 - 19:18 #8
Hvis man ønsker betaling for at komme snyd tíl livs og dette er det eneste formål med betaling - må det kunne laves smartere - kan man fx ikke lave noget med cookies - jeg ved at det er relativt enkelt at slette en sådan cookie - men det ville kunne tage de fleste fjolser i at snyde.

betaling vil efter min opfattelse jage mange folk væk - også selv om det er beskedne beløb det drejer sig om - dettil skal de også siges at det ikke er gratis for eksperten i etablerings- og administrationsomkostninger at styre betalingerne.

I det hele taget synes jeg at betaling strider i mod det eksperten.dk står for - og derfor ødelæggende for hele konceptet
Avatar billede berg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:19 #9
jeg så oxo helst giro kort, eller noget der kan ordnes på posthuset.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:21 #10
anders >> eksperten har ca 20k brugere hvis nu 1.5k ville betale 50 kroner årligt ville det blive  75000 kronerog jeg tror nu godt at det ville dække et rimeligt webhotel, plus reklmae indtægternet!
Avatar billede meyersweb Nybegynder
19. marts 2001 - 19:21 #11
shadmuda:> du skriver \"er mine klik på jeres sponsorer ikke nok?\" Måske skulle du starte med at klikke på sponsorbanneret inden du kommer med en sådan kommentar.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=shadmuda&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 19:21 #12
Jeg er også ude hvis der kommer betaling.
Selvfølgelig synes jeg at det her er et kanon sted og har ikke noget imod, at give lidt ekstra for at beholde det, men mener, at bruger-betaling er den forkerte måde. Det ødelægger nogle af de grundlæggende ting ved stedet.
Andre aktiviteter ekpserten kan tjene på, som vi kan hjælpe med, synes jeg er sagen.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:23 #13
meyersweb og bjarke-b har i set det øverste ref?
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:26 #14
meyersweb>> Der vil jeg lige indskyde at banner klik har været ude af funktion temmelig længe. Så der kan du ikke se det.
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:28 #15
100% jeg har klikket mange gange...jeg havde en anden bruger før i tiden, men da jeg har skiftet internet abbonnement slettede jeg min gamle bruger og startede forfra
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:37 #16
shadmuda  var = bilaldk. Right!!
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:37 #17
right
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:38 #18
ud af den tid jeg havde den profil hvor mange gange klikkede jeg? husk et klik om dagen
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:45 #19
0 ud af 2 dage. Såå deet!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. marts 2001 - 20:03 #20
Brugerbetaling synes jeg ikke specielt godt om ... jeg gider ikke betale for at sidde og svare på spørgsmål... selvom jeg fra tid til anden selv stiller et var spm.\'s så kunne jeg som godt undvære ..
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:06 #21
ja, generalt ser det ud til at folk ikke er særlige opsatte på en sådan ordning, mit råd er at droppe det... og kurtj hvis jeg klikker nu kan jeg garantere at den ikke registrere mit klik..selv hosten snyder
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:07 #22
Der bliver ikke registreret bannerklik for tiden...
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:09 #23
og så ændre han ikke teksten som siger et klik et point...det er for dårligt
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:11 #24
Det er da ændret?
Jeg har ikke set den tekst i lang tid...
Og jeg har kigget efter den...
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 20:11 #25
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:13 #26
ok, men den har været her med garanti da jeg klikkede:)
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. marts 2001 - 20:14 #27
Tror kun at brugerbetaling ville udmønte sig i at man mistede Tdaugaard og lignende, synes absolut ikke det er en god idee, så hellere leve med den smule snyd der er.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. marts 2001 - 20:22 #28
Jeg synes det ville være komplet latterligt at lave brugerbetaling, hvorfor skulle jeg betale for at gøre et stykke arbejde? Selvfølgelig er det fedt at få svar på spørsmål, men hvis jeg betalte for det ville jeg ikke gide at hjælpe!
Ellers skulle der være Fri serverplads includeret i abbonementet eller noget andet jeg kunne få noget ud af... Og hvad med dem der så betaler, og ikke får svar på deres spm??? penge ud af vinduet...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. marts 2001 - 20:24 #29
shadmuda>> NO OFFENCE med betyder shadmuda ikke luder???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. marts 2001 - 20:26 #30
tommyf:> nemmerlig :-)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. marts 2001 - 20:30 #31
Og hvad så om der er nogle der snyder?! Der burde bare være nogle der have Admin lignende bruger(fx tdaugaard eller andre der er engatierede) der kunne slette de JUNK smp´s der nu kommer nogle stykker af pr dag...
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. marts 2001 - 20:37 #32
Jeg vil hellere end gerne betale max 200 om året for at være her! Jeg tror det ville være vendepunktet for snyd og pointinflation! Bruger betaling = Inaktive brugere, og snyde - UDE!!! Jaah!
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 20:40 #33
Det vil jeg sq ikke!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. marts 2001 - 20:40 #34
nomiz:> bruger betaling = nuværende aktive brugere (som jeg selv) forsvinder da bruger betaling på sådan et sted her simpelthen ikke er passende. (min mening!)
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. marts 2001 - 20:57 #35
Ideen er at man betaler ved at hjælpe andre, hvorfor så betale dobbelt?

Brugerbetaling stiller følgende krav:

1) Så skulle der også være garenti for at man får besvaret sine spørgsmål, hvilket ikke kan lade sig gøre. Man måtte altså ansætte, og betale folk for at besvare spørgsmål.

2) Der ville ikke komme nye brugere da de ikke have chance for at se hvor godt det var.... ville du betale 200 kr. for at se hvad der er på den anden side af døren?

3) Ordentlige servere der ikke luker midt i det hele.

4) Man skulle sende en mail til samtlige personer og gøre opmærksom på at nu blev der brugerbetaling, alle der ikke betalte inden 2 måneder skal ud! og samtidig forhindre dem i alle sammen at stikke af over til det forum Tdaugaard er ved at lave....

Der er så mange steder hvor det er gratis, at det vil blive umuligt at gennemtrumfe brugerbetaling.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. marts 2001 - 21:08 #36
tommyf>> Kunne ikke have sagt det bedre selv :-)
Avatar billede pstric Nybegynder
19. marts 2001 - 21:45 #37
Med alt det snyd der er herinde lige nu, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det bliver hvis der kommer brugerbetaling. Vi har vistnok ikke haft problemer med brugere der deler en konto endnu, men det er da vist kun fordi der ikke er noget formål med at snyde på den måde.

Derudover - det har jeg sagt før - hvis jeg skal til at betale for at levere gratis konsulentbistand, så er jeg smuttet!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
20. marts 2001 - 09:42 #38
Dette emne har været oppe at vende flere gange, og det er \"spøgelser\". Vi har helt klart forklaret hvad vores holdning er, og hvorledes det hænger sammen.

1) Vi er for brugerbetaling, men ikke på Eksperten som I kender den. Det bliver et FRIVILLIGT TILVALG, for dem som gerne vil have udvidede muligheder for søgning, statistik, snyder lister osv., der er mange muligheder. Det kommer til at koste ca. 20,- pr. mnd, trukket via PBS. (Det er idéen, men vi ved endnu ikke om det bliver den endelige udførsel)

2)
75.000,- på et år kan ikke dække 2 mand fuld tid + server/strøm/hosting osv.(>> webmasterdk)

I diskuterer holdninger som dog ikke er nødvendige at trække op. Vi håber klart at mange brugere vil tilvælge den frivillige betaling, imod at få nogle flere muligheder, men lader netop eksperten være eksperten, så ingen behøver forsvinde fordi de ikke vil betale. Der bliver en Eksperten og sideløbende en \"Eksperten -pro\" mulighed. Alle brugere kan fortsat udveksle viden, og thats it ! Hvis vi skal gøre os noget håb om at kunne udvikle sitet i et passende tempo, hvilket indebærer fuld tids arbejde, kræver det penge til at dække omkostningerne. Jeg håber at det nu står helt klart for alle, at der ikke bliver tvunget betaling på Eksperten. Sitet er et gratis forum for dem som ønsker det, og sådan vil det fortsat være.