Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. januar 2005 - 11:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SKal jeg vælge Nokia 6230 eller Sony Ericsson k700i?

Hej :) Som overskriften tyder på er jeg i humør til at skifte min telefon ud.

Jeg er faldet over både Nokia 6230 og Sony Ericsson k700i da de begge har kamera/radio/mp3 afspiller.

Jeg er dog i tvivl om en del ting, da jeg har ladet mig fortælle at man ikke kan få mere hukommelse til Sony'en men at det er muligt til nokiaen.. Og nogle der har en af dem der evt kan anbefale/eller modsat ?
Avatar billede htmlkongen Novice
11. januar 2005 - 12:19 #1
Jeg kan anbefale Nokia af alle slags. Nokia er generelt _noget_ bedre en Sony Ericsson... De er hurtigere i menuerne - meget mere logisk bygget op - brugervenlige - lette og tilgængelige - man kan skrive hurtige beskeder osv osv Jeg kunne blive ved. Jeg har altid købt Nokia - og jeg mener at selv en 3210 som nok nu er 3-4 år gammel hvis ikke mere faktisk er bedre end de aller nyeste modeller der er kommet ud fra Sony Ericsson....! www.mobilforum.dk Her er et godt forum hvor man kan få masser af god hjælp og tips til køb af mobiltelefon + at de har styr på det med memoryen... Ellers kan du se på www.nokia.dk Under 6230 ... :)

Håber at du kunne bruge min mening - Hilsen en som har haft Nokia i 9 år :)
Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. januar 2005 - 12:39 #2
Jeg kan ik rigtigt komme ind på mobilforum.dk..?
Avatar billede pernillem Nybegynder
11. januar 2005 - 14:13 #3
Da htmlkongen iflg ovenstående 'altid har købt Nokia' må han nok siges at være en "lille" smule subjektiv i sine anbefalinger, så det skal måske tages med et gran salt, når nu han ikke har hands-on erfaringer med hverken 6230 eller k700i ;-)

Jeg har selv tidligere sværget til Nokia, men denne gang har jeg købt en SE K700i, og den er jeg bare SUPER glad for. Den fungerer simpelthen perfekt og er meget brugervenlig i sit design, så den er nem at gå til (også uden at læse manualen). Rigtig god lydkvalitet i radioen/mp3, og både video og foto er efter tlf. standard ganske god. Så det kan jeg i alle fald sige god for.

Mht. memory er der 41 MB indbygget, og mobilen kan ifølge www.sonyericsson.com IKKE udbygges med ekstra memory, så det skal du naturligvis have med i dine overvejelser, hvis det vejer tungt for dig at have megen hukommelse i telefonen.

Desværre har jeg ingen erfaring med 6230, så den kan jeg ikke give dig input om.

Men i bund og grund er det vist et temperamentsspørgsmål, om du skal vælge den ene eller den anden mobil.

Held og lykke, uanset hvad du vælger :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
11. januar 2005 - 16:16 #4
http://www.mobildebat.dk Ups jeg mente denne :)

Som Pernillem siger så er det lige præcis noget med temperament > og hvis man ikke har det så er SOny Ericsson en rigtig fårlig idé :) Jeg har faktisk kun to krav til min telefon: Skrive hurtigt sms og den skulle kunne ringe :) Tihi det lyder fuldstændig ondsvagt men det er da snart de færeste telefoner der bliver vægtet på det mere.... Desværre. Det svarer lidt til at man sætter sin computer til at stryge sine skjorter :) Men synes nu Nokia'en er bedst - men 100 % super fint med andre holdninger/meninger :O) God dag begge
Avatar billede henrikgn Nybegynder
11. januar 2005 - 17:25 #5
Teknisk sammenligning: http://www.esato.com/phones/index.php/phone=109,cp=122

Ville uden tvivl vælge K700i, men jeg er også Sony-Ericsson-mand :)
Avatar billede zhristian Nybegynder
11. januar 2005 - 18:24 #6
Jeg har både haft Nokia og Sony Ericsson. Overall syntes jeg at SE er bedre - federe menuer, mere brugervenlige, kan "moddes" mere (flere sjove tricks osv. til dem) :) Kan ikke udtale mig om de 2 modeller, men jeg ville vælge K700i, hvis det var mig. Sony Ericsson er super godt.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 09:39 #7
klart sonyen ,du har mulighed for tom tom mobile via bluetooth gps bla og du kan synkronisere kalender mm

der er memory card i den
Avatar billede htmlkongen Novice
12. januar 2005 - 11:20 #8
Som "overordnet emne" vil jeg sige at Nokia er mere "seriøs" end andre... Virker mere som "små computere" de nye SE's.... Man kan "modde" dem mere som zhristian også siger, men er man mere til en "seriøs" mobil og "seriøst" indhold så er Nokias (mindste!) modeller de bedste efter min mening... :) Nokia 1100 og 2100 er KANON gode telefoner :) De kan ringe og skrive og har kalender - skal man bruge mere? :D