Avatar billede johnl Nybegynder
11. januar 2005 - 08:56 Der er 17 kommentarer

l/O- Enhedsfejl

DVD Shrink støder på en fejl og kan ikke fortsætte Ikke muligt at læse filen Anmodning kunne ikke udføres da der opstod en l/O- enhedsfejl.
Men laver jeg så en systemgendannelse så kører den fint men når min pc har været slukket er det på samme måde igen vis jeg vil bruge min brænder det skal siges at jeg har en dvd som slave og min dvdbrænder som marster og da jeg kun havde min cd brænder var der ikke noget galt .
Håber der er en som kan hjælpe. mvh Johnl
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2005 - 10:34 #1
Og du er sikker på at jumperne står rigtig på begge drev ?
Prøv evt. at bytte om på dem.
Avatar billede johnl Nybegynder
11. januar 2005 - 10:47 #2
Det er jeg sikker på og jeg har haft dem byttet men lige lidt hjalp det nu har jeg så pillet mit dvd drev fra og så er der ikke noget galt men det kan jo ikke værer rigtigt mener jeg.
mvh Johnl
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 18:28 #3
det kan være et defekt ide kabel, hvis det har været bukket for meget, kan du få denne fejl, prøv evt at udskifte det.
Avatar billede henninga Novice
12. januar 2005 - 01:09 #4
Bruger du den sidste nye version af DVDShrink. Jeg tror det er her fejlen ligger, da alt andet ikke har problemer med 2 drev i maskinen.
http://www.dvdshrink.org/where.html
Avatar billede johnl Nybegynder
12. januar 2005 - 07:10 #5
Ja det er den sidste nye på dansk som jeg bruger men der er jo heller ikke nogen konflikt når jeg piller mit dvddrev fra men det ville jeg jo gerne bibeholde da min datter spiller spil så det ikke slider for meget på min dvdbrænder.
Avatar billede henninga Novice
12. januar 2005 - 17:52 #6
Der er et forum for dvdshrink på http://forum.digital-digest.com/
måske du kan finde hjælp der.

Jeg kører selv med 2 dvd-brændere (NEC 1300 og 3500) uden problemer, så det må jo kunne lade sig gøre.
De kører på hver deres kabel - begge som Slave. Een på Primær og een på sekundær kanal.
Avatar billede johnl Nybegynder
12. januar 2005 - 23:17 #7
Det er så meget godt Henninga men jeg kan ikke sprog så det får jeg ikke meget ud af.
mvh Johnl
Avatar billede henninga Novice
13. januar 2005 - 10:04 #8
Prøv at installere dem på hver deres ide-kanal sådan at de kører som slave begge to på hver deres kanal (kabel).
Hvis du har 2 harddiske skal de så begge være master på hver kanal.
Avatar billede johnl Nybegynder
13. januar 2005 - 12:59 #9
det kan jeg ikke da der ikke er stik til det men jeg vil prøve og købe et længre kable og så sætte min dvd sammen med harddisken tror du at det kan gå min dvd står som stationær..
Avatar billede henninga Novice
14. januar 2005 - 09:09 #10
En god opsætning er:
Primær kanal (0) - Harddisk=Master - DVD=Slave
Sekundær Kanal (1) - Harddisk=Master - DVD=Slave

Jeg ved ikke hvad du mener med "stationær"
Avatar billede johnl Nybegynder
14. januar 2005 - 09:34 #11
det er når den står som slave det må værer den i midten og sådan står min dvd så er det jeg mener jeg kan koble den sammen med min harddisk for så er der jo ikke to dvder på samme linie som når jeg har min dvd pæluds mit dvdbrænder sammen der er det jeg mener den ikke kan skille det af når jeg tænder min pc og så skubber den mit dvdbrænder i baggrunden så jeg ikke kan se den men når jeg så har lavet en systemgendannelse er det min dvdbrænder der er først og ikke mit dvddrev
Avatar billede henninga Novice
14. januar 2005 - 09:49 #12
Hvor mange harddiske har du ??
Avatar billede johnl Nybegynder
14. januar 2005 - 11:06 #13
Jeg har kun en
Avatar billede henninga Novice
16. januar 2005 - 01:21 #14
Så er opsætningen:
Primær: Harddisk=Master + DVD=Slave
Sekundær: DVD=Master (eller slave)
Avatar billede johnl Nybegynder
16. januar 2005 - 07:34 #15
HVA MENER DU MED Sekundær: DVD=Master (eller slave)MIN DVD STÅR SOM SLAVEOG NÅR DEN GØR DET SKAL MIN HD SÅ IKKE VÆRE MARSTER
Avatar billede henninga Novice
16. januar 2005 - 13:02 #16
Jo, men du har 2 kabler. Den ene hedder Primær og den anden hedder Sekundær.
På hvert kabel kan der monteres 2 enheder (harddisk, dvd, cd).
På hvert kabel kan der være een Master og een Slave.

Altså kabel-1 = Primær: Master=Harddisk og Slave=DVD
Kabel-2 = Sekundær: Master=(ingen) og Slave=DVD
Avatar billede johnl Nybegynder
16. januar 2005 - 13:33 #17
nu kører det lidt for mig jeg har altså min hd for sig selv og så var det at jeg mente jeg kunne kører min dvd sammen med min hd og så min dvdbrænder for sig selv kan det ikke gå.