Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 08:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

IIS siger ASP filen ikke findes, men det gør den

Jeg har siddet og arbejdet på et website til mit firma på min egen arbejdsstation og dér viser IIS mine ASP sider uden problemer,
men når jeg uploader det til en server i firmaet vil den ikke vise dem, den kommer blot frem med en "Page cannot be found" fejl..

Jeg har kigget på serverens IIS Manager men den er sat op fuldstændig ligesom min egen.
Så nu hvor jeg formentlig har stirret mig blind på en eller anden fejl vil jeg meget gerne vide om der er nogen der har nogle "tips og tricks" til hvad jeg lige skal kontrollere på serveren.

Serveren kører Windows 2003 Standard Edition og selv kører jeg Windows XP Pro.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2005 - 09:06 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

så får du en fejlbeskrivelse du kan bruge til noget.
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:16 #2
Det ændrede ingenting..
Avatar billede gammelhat Nybegynder
11. januar 2005 - 09:17 #3
Under IIS manageren aktiverer du ASP under web service extensions
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. januar 2005 - 09:18 #4
Check rettigheder på mapper og filer.
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:19 #5
ASP er aktiveret under extensions, det er den vist også per default.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
11. januar 2005 - 09:21 #6
Default er ASP sat til prohibited under win2k3, og så får man nemlig fejlen, at filen ikke kan findes..
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2005 - 09:23 #7
har du evt et link?
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:24 #8
Well, asp er på extention listen.
Men jeg kan ikke finde noget sted hvor der står noget om "prohibited"..
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:24 #9
Jeg kan ikke lige linke til den, det må jeg nemlig ikke :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
11. januar 2005 - 09:27 #10
Har du ikke en kolonne som hedder status?

Og ved markering af active server pages kan du vælge allow?
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:33 #11
Du mener under ISAPI filters?
Der kan jeg oprette et filter for ASP men ikke gøre noget andet ved den.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
11. januar 2005 - 09:40 #12
nej, under web service extensions i roden af iis manageren
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:41 #13
Ja nu føler jeg mig jo noget dum.
Jeg sad inde i properties på sitet istedet for på serveren men har fundet det..
Men hvis du vil have pointene må du jo lige oprette et svar.
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 09:44 #14
Men! selvom den nu står til allowed får jeg stadigvæk samme fejl?
Avatar billede skippie Nybegynder
11. januar 2005 - 10:04 #15
Nå - så kom jeg lidt længere, nu skal jeg bare logge ind med min domain user hver gang jeg skal se siden, må jeg jo så kigge på.
Avatar billede ha_ra Nybegynder
11. januar 2005 - 11:04 #16
Det lyder lidt som det problem jeg havde se:

http://www.eksperten.dk/spm/579043

Jeg gik under Standardwebsted -> egenskaber -> hjemmemappe -> og satte programbestyttelse til lav... så kørte asp hos mig..
jeg ved ikke om det er en god løsning, selv skal jeg kun køre webserveren lokalt på min bærbare.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2005 - 10:56 #17
Fandt du en løsning?

Lukketid?
Avatar billede skippie Nybegynder
22. januar 2005 - 13:49 #18
Jeg fandt faktisk ikke en løsning.
Men kan vel godt lukke hvis det betyder så meget...