Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

BIOS problemer

Hej alle.

  Jeg har i dag modtaget min "samle-selv-computer" bestilt fra shg.dk, men kan ikke få den til at virke 100% korrekt. Hvor gang jeg tænder/genstarter computeren, kommer den med følgende advarsel: "Warning CPU has been changed - Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit" PROBLEMET er så, at jeg ikke kan få lov til at gemme mine ændringer i BIOS. Computeren fryser simpelthen når jeg gemmer mine prøver. Min bundkort er et "ABIT AG8-V" og jeg har en Prescott 3.0 MHz i. Findes der en løsning, eller skal bundkortet retur? Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Anders
Avatar billede rebecca Novice
10. januar 2005 - 23:13 #1
har du valgt default settings i bios?
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 23:14 #2
Prøv at resete bundkortet.. fjern batteriet og vent i 10min med at sætte det i igen.. se om det virker herefter
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
11. januar 2005 - 00:29 #3
Jeg har prøvet at resette CMOS'en, men det virker heller ikke. Den loader default settings, men problemet er tilbage næste gang jeg tænder den... har fjernet batteriet for 2 min siden... men opnår vel samme effekt som ved at resette CMOS??

anders
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 00:32 #4
Tjek lige efter endnu engang om alle IDE kabler sidder som de skal.. altså fast og ordenligt
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 00:34 #5
vigtigst er at du sikrer dig du bruge de rigtige IDE kabler de rigtige steder
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
11. januar 2005 - 00:36 #6
Jeg kører SATA harddiske, bruger kun IDE til mit DVD-drev. Efter advarsel kan jeg tyrkke F1, og derved fortsætte. Jeg har installeret XP, og det ser ud til at køre som det skal...
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 00:38 #7
okay prøv at koble dit dvd drev af og evt cdrom drev.. og se hvad der sker.. genstart to gange for en sikkerhedsskyld..

tjeck jumpere, tjeck om batteriet på bundkortet sidder godt fast(og håber da det nyt for dem:))
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 00:39 #8
jeg tror specielt det kan være et jumper problem
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
11. januar 2005 - 00:57 #9
Det troede jeg også - men det var det ikke! Dit lille trick med batteriet virkede, så nu kører den som den skal! Jeg takker mange gange! Du har virkelig reddet min nattesøvn!

anders
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
11. januar 2005 - 00:58 #10
Hvordan tildeler jeg dig points?
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 01:00 #11
Opret et nyt spørgsmål:) Og vent til jeg svare i det du kom til at tage dine point selv :).. opret et nyt spørgsmål og smid linket herind så jeg kan finde det og i det nye smid dette link ind i det så folk kan se for hvad