Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 22:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ATA / Raid Problem

Hey.

Sidder med monster flipperen på.
Har lige fået en Seagate 200 gb ata hd som skal sluttes til mit ellers dejlige asus P4C800-E Deluxe.
De fire almindelige ATA-kanaler er optaget så skal bruge min promise ATA / Raid Controller til jobbet.
Jeg monterede derfor diske og satte controlleren til ata i bios. da jeg så skulle installere driver til controlleren i wondows. er jeg vidst nok kommer til at installere Raid driveren  . Men windows installerede driveren, og sagde at den var installeret men at hardwaren mligvis ikke fungerer korrekt. det er også den gule advarsel over controlleren i enhedhåndtering. Mit problem er at jeg ikke kan skifte driver nu.
Jeg kan ikke fjerne driveren. Hver gang jeg har fjerne den og så genstartet / Refreshet så installerer den, den samme driver igen . kan heller ikke opdatere da den mener at den anden driver er lige så god.
har søgt efter nyere drivere, men den mener det samme.

hvad gør. please hjælp. har bøvlet med det hele aftenen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 22:53 #1
har du prøvet at fjerne/deaktivere controlleren i bios igen.?
Det er tit man skal formatere hd´(erne), og sætte dem op, før det virker.!!
altså skal det være raid o el. 1. el. ??
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 22:55 #2
hmm. det er jo ikke fordi at jeg ikke kan se disken. det er fordi at driveren til ata controlleren er helt fucked.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 22:58 #3
det kan være det er en adne driver som ligger her, som forhåbenlig virker..?
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe&Type=All
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:00 #4
Hey.
Desværre. har prøvet med alverdens nye drivere. ligelidt hjælper det. den vil ikke opdgradere driveren.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 23:05 #5
måske der skal en bios update til ..?
citat >>
Fix Prescott Locked CPU cant run to highest frequency.
Updata Intel RAID BIOS v3.54.
Support new CPUs. Please refer to our website at: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Fix the issue that Logitech QuickCam under Win98

Det er nr P4CED16.zip
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:06 #6
Den var straks værre. lidt af en satsning. men skal lige tage mig sammen til det ;). eller kan det være det encer med at jeg slet ikke har nogen onboard controller mere ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 23:09 #7
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, du kan jo starte med at checke din bios version.
prøv everest > http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
(hvis du ikke har det)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 23:10 #8
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:12 #9
Kører bios version 1016
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2005 - 23:20 #10
jeg har no clue, om hvilken version du har, og om det er den rigtige..?
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:21 #11
det er hvad der står i cpuZ. kan det ikke passe der er en version 1.16 eller sådan noget ?
Avatar billede kapsen Nybegynder
10. januar 2005 - 23:35 #12
I skal have tak for hjælpen, men ahr fundet ud af det.
Jeg gik ind og loadede et system gendandelsespunkt og det fjernede driveren. har så kunne installere den rigtige nu.
mvh kasper :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2005 - 16:41 #13
Husk at lukke !
Avatar billede kapsen Nybegynder
11. januar 2005 - 16:48 #14
Undskyld det dumme spørgsmål. men hvor er det jeg gør det ??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 16:49 #15
lig selv et svar, og marker dit navn, derefter trykker på accepter.O)
Avatar billede kapsen Nybegynder
11. januar 2005 - 16:50 #16
ok, tak