Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:01 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Netværks problem - XP

Hej!

Jeg har mange gange før opsat det her på XP, for helt ærligt - hvad er der at opsætte? Jeg har følgende: Én computer med direkte forbindelse til nettet, som skal dele sin forbindelse med de andre - dette og så fil- og udskriftsdeling plejere at fungere fint og let.

Men...

Forleden formaterede jeg min computer ("serveren") igen, og nu, hvor jeg har opsat netværket igen, virker det ikke!

Nå de andre computere prøver at forbinde sig, fortæller XP, at der kun er "limited or no connection". Så fil-, udksrifts- og internetdeling VIRKER IKKE!

Noget underligt er, at jeg _godt_ kan spille fx quake de to computere imellem?!

På begge computere er XP PRO SP2 og de forbundet gennem en switch ...

Hvad f*** er galt?

På forhånd tak!

// MikkelM
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2005 - 21:07 #1
Prøv lige:
Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:09 #2
Jeg har selvfølgelig delt forbindelsen og windows firewall er umiddelbart indstillet til at skulle kunne dele og sådan ... ?!
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:09 #3
Okay? Jeg tror, jeg har prøvet at slå den fra, men jeg prøver da bare igen :)
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2005 - 21:14 #4
Har du kørt netværksguiden også, her bliver fil og udskriftsdeling aktiv - husk firewall bliver også aktiv igen, hvis man da ikke deaktiver den under opsætningen.
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:15 #5
Hmm, gjort ... Når jeg trykker repair under instillingerne for forbindelsen på "den anden" kommer den ikke længere end til Renewing  IP address, og så slår den over i limited...
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:15 #6
har også prøvet guiden - har som sagt gjort det før, denne gang virker det bare ikke!
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2005 - 21:17 #7
Du har ikke en Norton eller anden firewall på maskinerne?
Eller noget Netlimiter, ad-watch installeret ?
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:19 #8
hmm, jeg har faktisk både netlimiter (som jeg også har haft før, og slet ikke tænkt på kunne komme i vejen) og den nye anti-spyware-ting-fra-microsft-beta installeret
Avatar billede ellert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:19 #9
men ingen anden firewall end windows firewall
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2005 - 21:21 #10
Ved bare at SP2 er "følsom" overfor disse ting, måske skal du afinstallere dem og evt. rense dine pc`ere for snavs/spyware og derefter indstallere de nyeste versioner af netlimiter osv.
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2005 - 21:22 #11
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede ellert Nybegynder
12. januar 2005 - 20:46 #12
hmmm ... Jeg løste det med en geninstallation af windows ... Nu virker det som det skal! Tak ..

Vil du have point?
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2005 - 20:50 #13
Points ?

Hvad siger du til en deling, fandt jo ikke løsningen, men lidt for min tid - hvis det OK :)