Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 20:52 Der er 12 kommentarer

kan ikke tilslutte mig mit trådløse netværk med D-link trådløst

"Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis ikke inde for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelsen igen." står der når jeg prøver at connecte til mit trådløse netværk. har lige anskaffet mig et trådløst netværkskort til min stationære, for at kunne være på trådløst ligesom min bærbare. jeg har installeret både hardware og software, og kan se mit netværk. Men når jeg vil tilslutte mig står der bare: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis ikke inde for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelsen igen." Og der er kun 5 meter ind til min router.. er der nogle der ved hvad problemet kan være, og måske hjælpe mig?
Avatar billede japping Nybegynder
10. januar 2005 - 21:02 #1
Kan du se signalet vha. ikonet i nederste højre side af skærmen ?

Har du krypteret signalet ?
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:07 #2
Jep..er krypteret med 26 cifre.. og kan også se netværket, med navn og det hele. kan se signalet. men den skriver det der når jeg vil oprette forbindelse til det..
Avatar billede japping Nybegynder
10. januar 2005 - 21:08 #3
Til en start skal du gøre det så enkelt som muligt.

Slå derfor krypteringen fra på router samt PC og lad mig høre om det hjalp.
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:13 #4
okay, men hvor er det jeg gør det, på den computer jeg har installeret netværket på? hehe er ny på området:p
Avatar billede japping Nybegynder
10. januar 2005 - 21:16 #5
Jeg forstår ikke rigtigt. Du siger du har krypteret med 26 cifre, men du ved ikke hvordan du gør det.

Jeg er forvirret ...... forklar mig dette
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:18 #6
hehe forstår jeg godt. det var egentlig min far der gjorde det, men kender koden:P. han krypterede det fra en anden computer, end den jeg prøver at koble på. hehe. men ved ikke hvordan han bestemte kodens værdi.. er ikke lige så go til at forklare. er du lidt med?
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:26 #7
men ved bare ikke hvor jeg skal gå hen for at "styre" routeren..
Avatar billede japping Nybegynder
10. januar 2005 - 21:38 #8
Alle routere har en hjemmeside. Hjemmesiden kommer du ind på, ved at skrive en ip-adresse. IP-adressen finder du ved at læse manualen som sikkert også kan findes på nettet.

Vedr. krypteringen skal du kende den 26-cifrede kode som du far tastede ind. Hvis du ikke kender denne, kan du ikke komme ind (med mindre du er meget dygtig).
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:44 #9
jeg kender koden. men finder lige den ip.. skriver når jeg har fundet ud af det
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:54 #10
har ændret så der ikke er nogen kode nu.. men når jeg prøver at connecte nu, så står der bare "Vent, mens Windows opretter forbindelse til netværket 'XXXX'.
Venter på netværket"... og så sker der ikke mere end at den bare står der og bliver ved..
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 21:59 #11
selve problemet må jo være at mit kort ikke vil oprette direkte forbindelse med routeren. men er jo mærkeligt siden min bærbare kan..
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 08:16 #12
Man kan indstille routeren således, at den kun acceptere et eller flere bestemte netværkskort. Ved du om dette er slået til ?