Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 19:38 Der er 13 kommentarer

Problemer med trådløst netværkskort - til router

Har lige anskaffet et D-link trådløst netværkskort til min stationære, da jeg allerede har trådløst netværk, og har tilkoblet min bærbare. men når jeg har installeret hardwaren, og drivere, så kan mit trådløse netkort også se mit netværk, men ikke tilslutte sig. hvordan kan det være, og hvad skal jeg gøre?.
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 19:50 #1
har du et trådløst d-link netkort ???

har selv et og man skal huske at instalerer driverne FØRST og bagefter tilslutte kortet !!! har du gjort det ?
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 19:51 #2
hvad siger den når du prøver at connecte til netværket forresten ?
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 19:55 #3
okay, den skriver "Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis ikke inde for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelsen igen." Men der er 5 meter ind til min router!.. hehe..

Til det andet har jeg faktisk sat det i først og installeret driverne bagefter.. er det en vigtig fejl? ja det er D-link..
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:03 #4
nejjj jeg tror ik det betyder så meget men det er værd at lige afinstalere og instalere igen...
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 20:03 #5
okay, men hvordan afinstallerer jeg så driverne?
hehe. er ny på det område :P
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:06 #6
prøv evt...
gå ind i kontrolpanel og tryk på netværk og internetforbindelser...

tryk så på netværkssteder ude i venstre side...

tryk så på instaler et trådløst internet derhjemme eller til et mindre kontor ude i siden...

så søger den eftert trådløse fornbindelser...

hvis den ikke finder noget netværk der er det højst sandsynligt noget der er galt med routeren eller netkortet...

men prøv lige det andede førrst
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:08 #7
fulgte der ikke en software med som du har instaleret til dit netkort ????

hvis ja så gå ind i kontrol panel og tilføj fjern programmer...
eller find en uninstall.exe som der nok også er !!!

hvis nej.... så ved jeg det sku ik :D
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 20:16 #8
har fjernet svinet nu.. :P.. gik ind i enhedshåndtering og fjernede driveren der, og er nu igang med at installere den igen, uden hardwaren sat i.. håber det hjælper
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:18 #9
ja...

prøv evt det jeg skrev med kontrol panel og søg efet et netværk...
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 20:31 #10
har gjort det med at afinstallere, fjerne kortet, installere og indsætte kortet igen. men den skriver bare det samme igen :@. til at blive syg over. og det andet der hjælper heller ikke.. desværre..
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:39 #11
pis...

så syntes jeg du skulle tjekke om dit netkort er defekt....
der er sket før at nogle har gramset for meget på elektronerne men det tror jeg nu ikke er tilfældet...

nej jeg kan sku ikke set hvad det kan være...
egenligt ´ved jeg ikke så meget om det men det var hvad jeg kunne foreslå :D

desværee
Avatar billede the_gooch Nybegynder
10. januar 2005 - 20:39 #12
men tak for det da.. prøver noget forskelligt
Avatar billede madsgr Nybegynder
10. januar 2005 - 20:50 #13
ja selv tak... håber du løser problemet :D